S obzirom da je kupnja rabljenog malog auta vrijednog do 1000 eura često mnogima jedina opcija u današnje vrijeme da se kotrljaju u kakvom takvom autu, prilično je i hazardna igra, u kojoj su gubici vjerojatniji nego dobici. Svjesni su toga i potencijalni kupci, ali u tom cjenovnom rangu izbor je bitno sužen, a želje su sputane. Jedan od favorita je treća generacija Volkswagen Pola.
Predstavljena je krajem 1994. i u prvobitnom izdanju zadržala se do kraja 1999. godine, kad je prednji dio redizajniran, a unutrašnjost kompletno promijenjena. Cijene prvih godišta jako variraju, pa se mogu naći primjerci za pet, ali i za devet tisuća kuna, što uvelike ovisi i o valjanosti registracije. No, Polo je zahvalan auto u toj kategoriji cijena, jer je jedan od kvalitetnije složenih i mehanikom robusnijih mališana tog vremena.
Na glasu je kao dobar u vožnji i lagan za održavanje, s lako i povoljno dobavljivim dijelovima, pa nije čudno što primjerci u dobroj formi brzo nestanu iz oglasnika. Konkretan dokaz svemu tome je i primjerak s našeg testa.
Star je 18 godina, putomjer mu doduše, ispisuje tek 131.000 prijeđenih kilometara (stvarnih!), a još uvijek je čvrst i dobro utegnut. Sjedala mu nisu deformirana, čitava unutrašnjost odaje dojam dobre, robusne izrade, a tvrde plastične površine niti škripe, niti klepeću.
Jače strane su mu i udobnost i prostranost, ali godine, naravno, čine svoje, pa je obloga mjenjača od skaja ružno izguljena, a stropna obloga se odlijepila od stropa. To su, uz neposluh brave na vozačkim vratima poznate boljke starih Volkswagena, koje za otklanjanje traže više vremena nego novaca.
Što se motora tiče, kupuje li se osnovni 1,0-litreni, bolje je ciljati godište od kraja 1996., kad je uveden aluminijski motor obujma 999 ccm i snage 50 KS, koji se pokazao pouzdanijim, živahnijim i štedljivijim od dotadašnjeg, također četverocilindarskog, ali sa 1043 ccm i 45 KS.
Osnovni motor nije trkač, u mirnoj vožnji gradom troši oko 7 litara, ako je, naravno, dobro održavan i podešen, poput motora u našem testnom primjerku. U praznom hodu radi potpuno mirno i iznenađujuće tiho, kao singerica.
Najbolji omjer cijene, živahnosti i potrošnje ipak je 1,4-litreni motor sa 60 KS. Smatra se zlatnom sredinom, dok 1,9-litreni atmosferski dizelaš sa 64 KS može biti i pravi maratonac, koji uz savjesno održavanje prelazi i više od 500.000 kilometara. Dizelaši su, međutim, mahom do danas pošteno izvoženi. Ostali motori, poput benzinskih 1.4 16V (100 KS) i 1.6 (75 i 100 KS) te dizelaša 1.7 SDI (60 KS) i 1.9 TDI (90 KS), u ponudi rabljenih jako su rijetki.
Stari dizelaši su generalno, izdržljiviji od benzinaca, a jedino su mjenjač i spojka osjetljiviji na čestu i grublju vožnju, posebno baš kod dizelaša. Stari Polo dakle, može biti dobar autić za šaku kuna, ali treba gledati da se odabere primjerak u što izvornijem i što manje izvoženom stanju, pa makar koštao malo više, piše portal Autoklub.hr.
Tehnički podaci:
VW Polo 1.0
Godina proizvodnje 1997.
Cijena 7000 kuna
Kilometraža 131.000 km
Motor benzinski
Obujam 999 ccm
Snaga 37 kW/50 KS pri 5000/min
Moment 86 Nm pri 3000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 372 x 166 x 142 cm
Međuosovinski razmak 240 cm
Masa 880 kg
Prtljažnik 245 litara
Brzina 151 km/h
0-100 km/h 18,5 sekundi
Potrošnja 6,6 l/100 km
Ispuh CO2 157 g/km