Bliži nam se zima. Vrijeme je to kada poseban naglasak treba staviti na održavanje automobila, a stvar na koju ne smijete zaboraviti su motorna ulja.
Tri glavne vrste su sintetička, polusintetička i mineralna ulja. Ne postoji loše ulje ali postoji manje kvalitetno ulje koje je potrebno zamijeniti češće nego kvalitetnije ulje, kaže Damir Drljačić, voditelj servisa.
Manje kvalitetno treba mijenjati oko svakih 10.000 km, srednje kvalitetno do 15.000 km, a visoko kvalitetno do 30.000 km. Dobra i loša motorna ulja razlikuju se po gradaciji, dodaje Drljačić.
– Pod manje kvalitetno možemo reći da je mineralno ulje gradacije 15w40, srednje kvalitetno ulje je polusintetičko ulje gradacije 10w40 a visoko kvalitetno ulje je sintetičko ulje gradacije 5w40 ili 5w30.
Postoje još neke gradacije ulja, na primjer 5w50, 0w30 i slično, ali svako ulje ima različitu viskoznost, otpornost na visoke temperature, mogućnost oslobađanja topline, sposobnost čuvanja kliznih površina i otpornost na udarne sile – kaže Drljačić.
Na pitanje jesu li neka ulja bolja od drugih za zimu odgovara da, kako se nalazimo u zoni koja nema ekstremne zimske ni toplinske periode, sve navedene gradacije podržavaju naše vremenske uvjete.
– Sibir i Sahara su područja gdje se vodi računa o “ljetnim” ili “zimskim” uljima – objašnjava Drljačić. – Bitno je redovno održavanje vozila u kojem se pravovremeno mijenja ulje, čime se sprječava trošenje kliznih dijelova motora – dodaje.
Kako vozači mogu odabrati najbolje motorno ulje?
– Svaki proizvođač motornih vozila preporučuje određenu vrstu i tip ulja pa čak i proizvođača. Svako ulje koje zadovoljava tvorničke karakteristike koje zahtjeva proizvođač vozila je dobro i stranka neće pogriješiti, a proizvođač ulja je u tom slučaju nebitan. Ako je potrebno doliti ulje između servisnih intervala preporučuje se isto ulje istog proizvođača.
U slučaju hitnosti bolje je i ulje iste gradacije drugog proizvođača nego nikakvo! Bitno je da li vozilo ima filtar sitnih čestica ili nema, na kojoj radnoj temperaturi radi motor, koja su maksimalna opterećenja u motoru, koji je servisni interval zamjene ulja i filtara i još mnogi drugi faktori koji utječu hoće li zadovoljavajuće ulje biti jedne ili druge gradacije što proizvođač vozila zna, o tome vodi računa i sukladno tome određuje što je potrebno motoru – objašnjava Drljačić.