Diesel ili benzin – vječna dvojba, što je bolje?

Razmišljate o kupovini novog automobila, a dosad niste razmišljali o motoru i razlikama benzinskog i dizelskog motora.

Ovim člankom možda ćemo vam malo približiti prednosti i mane istih kako bi odluka bila jednostavnija.

Diesel
Dizelski motori imaju veći doseg, s obzirom da troše nešto manje goriva od klasičnog benzinskog motora, ujedno će vaš puni rezervoar izdržati duže.

Imaju i od 25 do 30% bolju ekonomičnost u odnosu na benzinski motor. Također, dizelski motor će u nekim slučajevima biti ekonomičniji i učinkovitiji od hibridnih vozila koja kombiniraju benzinski i električni motor, naravno ovisno o modelu i brzorastućoj tehnologiji koja iz dana u dan mijenja sliku potrošnje.

Iako je donedavno dizel bio jeftiniji od benzina, priča u zadnje vrijeme ne ide tome u korist. Cijene su približno iste, stoga u tom rangu niti nema prevelike razlike. Dizel gorivo se koristi u mnogo više industrijskih grana od benzinskog, osim samog korištenja u cestovnom prometu što uzrokuje porast cijena.

Definitivno danas cijenovno nije velika razlika, ipak dizel gorivo trebalo bi postići 25 do 30% veću cijenu kako bi se izgubila razlika u ekonomičnosti. Dizel gorivo smatra se učinkovitije jer sadrži više koristi iz toplinske energije koju stvara.

Dakako, gore navedeno djeluje bolje, no u realnoj situaciji toplina koju stvara kod visokotlačnog samozapaljenja u cilindru, razlikuje se od eksplozije u cilindru koju stvara benzinsko gorivo pod utjecajem zraka svjećice i goriva, stoga dizelska goriva ne rezultiraju toliko visokim performansama koje su karakteristične za benzinske motore, ali moderni turbo dizelaši nude veći okretni moment.

Benzinski motori uobičavaju biti veliki, brzi i snažni, dok dizelski budu sporiji i trajniji.

Kako smo rekli, dizel motori nemaju svjećice stoga nemaju potrebu za mijenjanjem istih, odnosno uzrok ne paljenja motora tražiti u tom dijelu. Dizel motori također lakše podnose visoki tlak i kompresiju i najčešće motori traju duže od klasičnih benzinskih bez većih popravaka.

Možda vam nije potrebno odraditi 500 000 km s jednim vozilom, no svakako ima velikog značaja prilikom procjene vozila u slučaju prodaje.

Ako zanemarite neka od prednosti navedene iznad, ne treba vas iznenaditi skuplje održavanje prilikom popravaka jer su moderni turbo-dizel motori tehnološki malo napredniji odnosno zahtjevniji.

Benzin
Početni troškovi nabave benzinskog motora niži su, međutim njegova potrošnja kasnije bude nešto veća u usporedbi iste jačine motora.

Gorivo je lako dostupno na svim benzinskim crpkama i to u više različitih kvaliteta, a zimski mjeseci ne donose skoro nikakvu razliku vezano za popravke jer nema problema kod paljenja.

Održavanje i dijelovi nešto su ekonomičnije prirode, no zahtijevaju nešto češću kontrolu motora i svih popratnih jedinica. Pokretanje motora drugačije je prirode stoga intervali u pogledu servisa mogli bi biti nešto kraći.

Rezervni dijelovi često su jeftiniji i lakše dostupni. Imaju manje okretnog momenta, manju težinu vozila, a zbog manjeg okretnog momenta lakše prenose snagu na podlogu. Benzinci imaju lakše pokretanje motora kod vrlo hladnog vremena, piše portal Automobili.dnevnik.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije