Još je 9 dana ostalo za promjenu ljetnih guma na vašim automobilima.
U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna na zimskim dionicama javnih cesta od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine.
Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika.
Predviđena kazna za nepoštivanje zakona je 700 kuna.
Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, presudne su za sigurnost jer posreduju između automobila i ceste.
Pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu, koja imaju u uvjetima za koja su predviđena.
Najbolje je, dakle, što prije na automobil staviti sve četiri zimske gume, istog proizvođača, marke i modela te dimenzija koje propisuje proizvođač automobila.
Trošku kupovine guma treba pridodati i trošak montaže te balansiranje, koje kod većine vulkanizera košta oko 50 kuna po kotaču.
Istina, neki vulkanizeri će vam ponuditi besplatnu montažu.
Hrvatski autoklub je testirao zimske gume u dvije najpopularnije dimenzije, a rezultate testa možete vidjeti u tablicama.
Nekad su vozači u ovo doba odlazili u Sloveniju jer su cijene tamo bile niže.
No, otkad je Hrvatska ušla u EU, odlazak preko granice više i nije toliko isplativ, osim ako nemate automobil s gumama većih dimenzija.
Bilo kako bilo, zimska je guma doslovno zimska, odnosno za korištenje zimi, ali ne samo za snježne uvjete.
Zimske gume treba staviti na vozilo tijekom zimskih mjeseci, bez obzira ima li snijega na cesti ili ne.
Pazite da u gumama bude propisan tlak, a koliki on mora biti možete vidjeti u uputsvu za upotrebu automobila, ili na unutrašnjoj strani poklopca za gorivo.
Postoji jedan stereotip, kako zimske gume trebaju biti manje napumpane zbog udobnosti i boljeg prianjanja, no na ovaj način guma se troši znatno brže, a stabilnost automobila je narušena, pogotovo kada je automobil opterećen.
Pogrešno i opasno je zimske gume staviti samo na pogonske kotače jer to dovodi vozača i putnike u stalnu opasnost od izlijetanja s ceste zbog smanjene mogućnosti kontrole automobila u zavojima i pri kočenju, piše portal Net.hr.