Googleov samovozeći automobil sudjelovao je ovih dana u još jednom sudaru – 14. po redu od početka projekta prije šest godina i već petom sudaru samo ove godine.
No, ovaj put nije bilo tako bezazleno kao u prijašnjim sudarima – sva tri zaposlenika Googlea koji su bili u automobilu u to vrijeme zadobili su ozljede vratne kralježnice s obzirom na to da ih je automobil straga naletio na njih pri brzini od oko 30 km/h.
To nas dovodi od ključne činjenice – u nijednom sudaru u kojem je sudjelovao, Googleov samovozeći automobil nije uzrokovao sudar.
Većinom su na njega nalijetali drugi automobili, jedino se u kolovozu 2011. zaposlenik Googlea, koji je s njime u manualnom režimu vožnje obavljao privatne poslove, svojom greškom zaletio u drugi automobil.
Google trenutno koristi 23 Lexusa RX450h za samostalne vožnje po javnim prometnicama u Kaliforniji te 25 prototipova koje testiraju na zatvorenim poligonima od kojih dva također voze po javnim cestama.
Mjesečno u prosjeku prolaze 16.000 kilometara, a od početka projekta 2009. dosad su Googleovi automobili prešli čak 1,703.320 kilometara u automatskom i manualnom režimu vožnje zajedno.
S obzirom na to da je ovo prvi puta da u svakodnevnom prometu automobil vozi računalo, statistika jasno govori da su ljudska greška i nepažnja osnovni uzrok prometnih nesreća.
Prema mišljenjima stručnjaka, za tisuće manjih nesreća koji se svakodnevno dogode na cestama i koje se najčešće ne prijavljuju u 94% slučajeva je kriv čovjek.
U čak 11 od 14 sudara drugi je automobil naletio na Googleov automobil straga, a to se smatra uzrokom više od polovice svakodnevnih sudara.
Zanimljivo je i da računalo u Googleovom automobilu bilježi sve situacije u kojima se nađe, a ono, kao i Googleovi zaposlenici u njemu, nagledali su se svačega, od vozača koji u zadnji tren promjene odluku o tome kuda idu, preko prolaska kroz crveno svjetlo do vozača koji izmišljaju svoja prometna pravila.
Sa svime time Googleov se automobil dosad nosio bez greške, a iz Googlea objašnjavaju kako je programiran.
– Ako je objekt pokretan, automobila ga najprije kategorizira kao automobil, biciklist ili pješak kako bi mogao predvidjeti njegovo ponašanje i biti spreman za nepredvidljivo ponašanje.
Kada su u dilemi, naši automobili će se zaustaviti, a s vremenom postajemo sve bolji u modeliranju i uglađenim odgovorima na nepredviđeno ponašanje.
Ovo je pet sudara od početka godine:
1. Veljača: Nalet drugog auta na križanju
Dok je vozio po El Camino Real ulici u autonomnom modu drugo vozilo nije stalo na stop znak sporedne ulice te je udarilo u Googleov Lexus oštetivši mu stražnji desni kotač i desni dio stražnjeg odbojnika
2. Travanj: Nalet drugog auta kod skretanja
Googleov automobil stao je na crvenom svjetlu, a potom je krenuo u skretanje desno (što je dozvoljeno u Americi) no prikočio je kako bi propustio nadolazeće vozilo pri čemu ga je drugi automobil udario straga
3. Travanj: Grebanje drugog auta na križanju
U autonomnom režimu vožnje Googleov automobil je stao na semaforu kada ga je drugo vozilo pokušalo obići s desne strane i pritom ga ogreblo oštetivši jedan od senzora kao i vozačev vanjski retrovizor
4. Svibanj: Nalet drugog auta na semaforu
Googleov automobil stao je na semaforu na crvenom svjetlu kada ga je udarilo vozilo straga oštetivši jedan senzor i stražnji odbojnik. Brzina je bila mala – oko 3 km/h – pa drugo vozilo nije oštećeno
5. Srpanj: Nalet drugog auta na križanju
U posljednjem sudaru Googleov Lexus stao je na križanju iza druga dva automobila kada je na njega naletio drugi automobil brzinom od oko 30 km/h. Sva tri zaposlenika Googlea u autu lakše su ozlijeđeni.
Izvor: Autoklub.hr