Vi na plažu, a vaš automobil u servis. Ovu ideju svake godine realizira sve više vozača. Zašto ne?
Ako vam auto ionako stoji za vrijeme godišnjeg odmora, možete obaviti servis. Provjerili smo možete li pritom i uštedjeti.
U istraživanju smo nastupali kao tajni kupci, a gotovo svi ovlašteni serviseri za točan izračun cijene servisa zahtijevaju broj šasije i registraciju vozila.
Stoga smo ih zamolili da provjere koliko bi stajao prvi servis za tri najprodavanija automobila u Hrvatskoj jer smo, objasnili smo im, zainteresirani za njihovu kupnju.
Ove su cijene stoga informativne, ali mogu biti dobar orijentir gdje možete proći jeftinije. Najveću razliku u cijeni dobili smo kod servisa Škode Octavije.
Izmjena ulja i uljnog filtra
Za prvi servis Octavije 1,2 TSI u Dubrovniku su nam rekli da bi stajao 615 kuna, a u Splitu je cijena oko 1200 kn, kao i u Zagrebu.
Najprodavaniji automobil u Hrvatskoj – VW Golf – najtraženiji je sa 1,6 TDI motorom.
Njegov je servisni interval 15.000 km ili godinu dana. U Euro Daus servisu u Dubrovniku rekli su nam da bi prvi servis stajao 1322 kn.
To obuhvaća izmjenu ulja, uljnog filtra, čepa kartera i rad. Sat vremena rada u njihovu servisu stoji 240 kuna, a za rad na prvom servisu uzima se vremenska jedinica od 0,7 sata.
U Splitu smo dobili za isti posao ponudu od oko 1200 kn, a ponudili su nam i 10% popusta na dijelove.
U zadarskom VW servisu Auto Hrvatska isti servis stoji 1181 kunu, a u riječkom Porsche Inter Autu rekli su nam da bi prvi servis za VW Golf 1,6 TDI stajao od 1300 do 1400 kn.
U zagrebačkom VW servisu Dojkić rekli su nam da prvi servis za “našeg” Golfa stoji oko 1100 kuna.
Kod Opel Astre situacija je drukčija jer je servisni interval prema kilometraži veći.
Redovni servis se mora obaviti svakih 30.000 km ili jednom godišnje. Pa tako, ako u servis dođete s manje od 15.000 km, mijenja se samo ulje i filtar ulja te će vas taj servis stajati oko 850 kuna.
Drukčiji pristup u servisima
Ako u roku od godine dana napravite 30.000 km, osim ulja i filtra ulja valja promijeniti i filtar zraka te filtar goriva pa se cijena servisa penje i do 1500 kuna.
Ali, drukčiji je pristup u različitim servisima već na početku razgovora.
U Dubrovniku su nam kazali da prvi servis koji uključuje 4 litre ulja, filtar ulja i pregled vozila stoji između 1000 i 1100 kuna. Nisu nas pitali koliko smo prešli kilometara.
U Splitu su nam kazali da servis stoji oko 1000 kuna. U Opel Mitroviću u Zadru odmah su nas pitali koliko smo kilometara prošli jer o tome ovisi hoće li se mijenjati filtar ventilacije, što je dodatnih 250 kn na osnovnih 850 kn.
Filtar ventilacije u pravilu se mijenja nakon 15.000 km.
U PSC Rijeka dobili smo neslužbenu cijenu od 1115 kn, a ako je auto kupljen kod njih, odobravaju popust od 10 posto na cijenu servisa. U AutoWillu u Poreču također kažu da cijena servisa ovisi o kilometraži, te tome koliko su filtri zraka i goriva zaprljani.
U zagrebačkom AutoWillu kažu da prvi servis za Opel Astru stoji 1000 do 1100 kuna, ako se na servis dođe sa 15-ak tisuća kilometara, a ako je automobil bliži 30.000 km treba računati na 400 kuna više.
Najjeftiniju ponudu za servis trećeg najprodavanijeg novog automobila u Hrvatskoj, Škode Octavije, dobili smo u Dubrovniku. U Autoservisu dubrovački automobili u Mokošici prvi servis za Octaviju 1,2 TSI ponudili su nam za 615 kn.
– Ako je sve ostalo u redu, a nakon 15.000 km je obično tako, potrebno je četiri litre Shell ulja, što stoji 400 kuna, filtar ulja koji košta 90 kuna i pola sata rada što stoji 125 kuna s PDV-om – rekao nam je servisni savjetnik.
U Splitu, u Porsche Inter Autu, cijena prvog servisa procijenjena je na 1200 ka. Posao je isti, izmjena ulja i filtra ulja, a za servis, kažu, treba sat do sat i pol rada.
U zadarskom servisu Auto Hrvatska Automobili prvi servis za Škodu Octaviju 1,2 TSI cijene od 900 do 1000 ka. Mijenja se ulje i filtar ulja te radi kompletan pregled vozila. U Rijeci su procijenili cijenu prvog servisa na 930 kuna u što spada izmjena ulja, filtra ulja, izmjena brtve kartera i rad.
U rovinjskom servisu Burić AutoZubak rekli su nam da servis stoji oko 900 kuna. U zagrebačkom servisu Škode prvi servis za Octaviju 1,2 TSI stoji oko 1200 kuna. Mijenja se ulje, filtar ulja, čepovi, a rad traje od 45 minuta do sat vremena. Cijena sata rada je 325 kuna (s PDV-om).
Preporuka za servis zlata vrijedi
Isplati li se ići u neovlašteni servis na moru, zapravo najviše ovisi o tome imate li dobru preporuku za lokalnog majstora.
Jer mehaničara na obali ne nedostaje, ali rijetko će netko na redovan servis kod neovlaštenog servisera ako nema preporuku.
Od neovlaštenih servisa koji imaju svoju mrežu poput Neostara cijene su iste u svih 11 centara u Hrvatskoj pa, što se tiče cijena, nećete profitirati.
Osnovni servis koji uključuje ulje, filtar ulja i rad za automobile B segmenta poput Renault Clija i Opel Corse stoji 349 kuna, a prošireni osnovni servis (ulje, filtar ulja, filtar zraka, filtar ventilacije, rad) stoji 599 kuna.
Zamjena seta zupčastog remena stoji, primjerice, 1299 kuna. Osnovni servis za klasu veće automobile poput Opel Astre ili Mazde3 također stoji 349 kuna, dok servis za automobile D segmenta poput Citroëna C5 ili VW Passata treba platiti 449 kuna.
Usporedba cijena
VW GOLF 1,6 TDI
1100 kuna valja izdvojiti za redovan servis u Zagrebu i Rovinju
1322 kune u Dubrovniku stoji servis, a 22 kune manje u Rijeci
OPEL ASTRA 1,6 (115 KS)
800 kuna cijena je servisa u Poreču, 50 kuna više u Zadru
1100 kuna – do 1100 kuna stoji servisu Dubrovniku, Rijeci i Zagrebu
ŠKODA OCTAVIA
615 kuna stoji redovni servis ovog modela u Dubrovniku
1200 kuna valja izdvojiti za servis istog vozila u Zagrebu i Splitu