Hrvatsko tržište novih automobila i dalje prati uzlaznu putanju.
Građani nisu počeli masovnije obnavljati vozni park – manje od 30 posto tržišta odnosi se na fizičke osobe – no i prodajni podaci za lipanj i oni za čitavo prvo polugodište govore da potrebe za novim automobilima ima.
Domaći vozni park je star, prestar i kad ga već ne mogu obnavljati građani, to čine tvrtke i državna tijela.
Lipanj je s ukupno novoregistriranih 4725 osobnih automobila drugi najbolji ovogodišnji mjesec.
S 5000 automobila bolji je bio samo svibanj. Ukupno je tijekom prvih šest mjeseci 2015. godine novoregistrirano 21.575 osobnih automobila.
Tržište bolje od lanjskog
Time je ovogodišnja prodaja novih automobila i dalje bolja od lanjske.
Prethodne su godine, naime, u istom razdoblju prodana 21.133 nova automobila.
Zagrebačka županija pri tome nosi veliku većinu prodaje.
Tijekom prvih šest mjeseci na ovom ih je području novoregistrirano 5746, od u Hrvatskoj ukupno pristiglih 21.575 novih osobnih automobila.
Dakle, čak 26,63 posto novoregistriranih automobila otpada na Zagreb i njegovu županiju.
Slijedi Požeško-slavonska županija na čijem su području u prvom polugodištu novoregistrirana 3353 automobila, pa Bjelovarsko-bilogorska županija s 2744 nova automobila.
Žitelji Splitsko-dalmatinske županije (i tamošnje tvrtke) bogatiji su za 1836 automobila.
Dizelaša najviše
Drugi kraj ovog popisa nije tako raskošan.
Virovitičko-podravskoj županiji šest mjeseci 2015. donijelo je samo 93 nova automobila. Sedam automobila više broji Ličko-senjska županija, dok ih je u Krapinsko-zagorskoj prodano 223, jedan manje nego u Sisačko-moslavačkoj županiji.
Pogledamo li pod poklopac automobila novopristiglih u domaće garaže, dizelaša je uvjerljivo najviše – 61,6 posto odnosno 13.298 automobila.
Na benzin ih vozi 7974, a plin koristi 68 novih automobila.
Još je 193 novoregistriranih hibridnih vozila te 42 električna, što se prvenstveno može zahvaliti kratkotrajnom, ali očito korisnom natječaju za poticaje pri kupnji hibridnih ili električnih automobila.
Opel Astra najprodavaniji model, Volkswagen najpoželjnija marka
Volkswagen je u prvih šest mjeseci u Hrvatskoj i dalje najtraženija marka, ali Opel Astra najprodavaniji je model.
Volkswagen je sa 3584 novoregistrirana automobila zaposjeo 16,61 posto ukupnog tržišta novih automobila, no njegov najprodavaniji model – VW Golf – sa 1202 prodana primjeraka na drugom je mjestu ljestvice najtraženijih modela u Hrvatskoj tijekom prvih šest mjeseci 2015. godine.
Prvoplasirana je Opel Astra s ukupno prodanih 1238 primjeraka. Na trećem je mjestu sa 1061 primjerkom Renault Clio.
Četvrti je opet jedan Volkswagen, model Polo, a slijedi Škoda Octavia iz iste grupacije.
U Top 10 su još Opel Corsa, Dacia Sandero, VW Passat, Škoda Rapid i Ford Focus.