Stigavši tik pred naplatnu postaju Lučko, Barbaru je obuzela panika.
Prvi je put njezin Audi A3 upalio crvenu kontrolnu lampicu na instrumentima koja signalizira manjak ulja u motoru.
Paniku je vrlo brzo zamijenila staloženost. Barbara je nazvala svog poznanika, vrsnog auto-znalca, te problem otklonila u svega nekoliko minuta.
Po njegovim napucima kupila je ulje odgovarajuće gradacije, izmjerila točnu razinu ulja u motoru te na kraju i nadopunila količinu koja je nedostajala.
Motorna ulja te njihov pravilan odabir oduvijek su bila nezaobilazna tema među ljubiteljima automobila.
Dakako, vrlo ozbiljna tema jer nedostatak ulja u motoru kao i nepravilan odabir mogu uzrokovati kapitalne kvarove ili znatno smanjiti vijek trajanja motora.
Cijela se priča o motornim uljima zapravo vrti oko norme i viskoziteta, jer ta su dva faktora ključna za pravilan odabir motornog ulja.
U motorna ulja dodaju se razni aditivi i deterdženti kako bi se poboljšala njihova svojstva i dugotrajnost.
Da bi se mogla bolje klasificirati po svojstvima i kvaliteti, ulja ujedno podliježu posebnim nomenklaturama.
Primjerice, API (American Petrol Institute) je norma koja klasificira ulja prema kombinacijama slova abecede.
Prvo slovo “S” označava da je ulje namijenjeno otto-motorima, a drugo slovo označava standard kvalitete.
Norma europskih proizvođača automobila pak označava ulja kombinacijom slova i brojeva.
Tako se, primjerice, ulja označena s “A1” do “A3” primjenjuju u otto-motorima, s tim da je tri oznaka najviše kvalitete.
Detaljnije o motornim uljima možete pročitati u aktualnom broju magazina Auto motor i sport koji se nalazi na svim kioscima.