Atraktivni aluminijski naplatci prava su poslastica za oči na svakom automobilu, naravno kad su sjajni i čisti.
Problem je međutim što sol, prljavština s kolnika ili prašina od kočnica čine sve što je u njihovoj moći da zaklone tu ljepotu.
Posebno tvrdokorna je upravo potonja komponenta, korozivna prašina od kočnica koja opasno nagriza zaštitni lak kotača.
I dok običnu prljavštinu u pravilu možemo lako riješiti običnom vodom, problem s prašinom nastalom od kočnica već je zahtjevniji.
Grube metode čišćenja, poput onih s čeličnom vunom ili spužvom s podstavom za ribanje, nikako nisu dobrodošlo rješenje budući da lako mogu rezultirati uklanjanjem zaštitnog laka felge.
Posljedica su mat izgled felge ili, još gore, oštećenja koja goli metal ostavljaju podložnim korodiranju.
Isto vrijedi i za sve proizvode za čišćenje koji u sebi sadrže kiselinu.
Kiselina vrlo brzo pronalazi put kroz pukotine ili ogrebotine te dovodi do ružnih pojava korozije.
Adekvatno čišćenje dragocjenih naplataka tako jedino obećavaju sredstva koja u sebi ne sadrže kisele elemente.
Takvim smatramo sve čije su pH-vrijednosti na ljestvici smješteni između pet i devet.
Nagrizajuće djelovanje u njihovom bi slučaju trebalo biti posve neopasno i za ljudsku kožu.
Proizvode za čišćenje felgi danas možemo naći praktički na svakom koraku, u supermarketima, internetskim trgovinama ili pak specijaliziranim dućanima autodijelova.
Okupljena ekipa je zato šarolika, a tu su se našli proizvodi poput Car-Fita, Edekinog čistača Gut&Günstig te profesionalci kao što su – Armor All, Dr.Wack, Ernst, Karcher, Nigrin, RS 1000, Sonax i Tuga.
Zajednička komponenta im je što su svi redom bez kiseline. Jasno je to potvrdio test s lakmus papirom – svi su u zelenom području.
Jedina iznimka bila je pjena Armor Alla koja je na testnom listiću pokazala tamnoplavu boju.
Razlog tome nije bila kiselina u sastavu već visok stupanj alkalnosti koji ima jednako korozivno djelovanje kao i kiselina.
Pomalo nedosljedne bile su i oznake na sprej dozi.
Naime, velika je većina proizvoda za čišćenje felgi imala neku od upozoravajućih oznaka poput “štetna za zdravlje” ili X za “iritirajuće”, dok je Armor All samo imao vatreni simbol za “zapaljivo”. Upozoravajući X je izostao.
Testovi su ponavljani na više, tijekom vožnje, upraljnih felgi.
Želite li doznati kakvi su rezultati te kako je prošlo pojedino sredstvo, potražite aktualni broj magazina Auto motor i sport.