Slično kao što odlučuju o tome koji će automobil ponijeti titulu najboljeg za tekuću godinu automobilski novinari iz cijelog svijeta jednom godišnje donose sud i o agregatima koji ih pokreću.
Ovogodišnji žiri sačinjen od 65. novinara iz 31. zemlje svoje subjektivne utiske uparilo je s tehnološkim znanjem i donijelo sud o najboljima među najboljima.
Njihovom odlukom sveukupni pobjednik je BMW, odnosno njegov hibridni sklop zadužen za pokretanje sportskog i8…
Uzimajući u obzir performanse, zvuk, ekonomičnost, voznost i niz drugih osobina automobilistički novinari odabrali su pobjednike u devet kategorija.
U onoj koja obuhvaća agregate do jedne litre pobjednik je ponovo Fordov 1.0-litreni EcoBoost.
Pobjedu u kategoriji do 1.4-litre osvojio je 1.2-litreni trocilindraš PSA grupe koji pokreće Peugeot 208 i Citroen C4 Cactus.
U kategoriji od 1.8 do 2.0 litara najbolji je dvolitreni turbo iz Mercedesa A45 AMG.
Kategorija od 2.0 do 2.5 litara pripala je pak Audiju čiji je 2.5-litreni turbo iz modela RS3 nadmašio konkurenciju.
U kategoriji pak do tri litre pobjednik je BMW-ov turbak iz modela M3 i M4, dok je drugo mjesto također osigurao BMW-ov trolitreni biturbo.
Kategorija od 3.0 do 4.0 litre pripala je McLarenu i njegovom 3.8-litrenom V8 biturbu.
Kategoriju iznad 4.0 litre premoćno je osvojio Ferrarijev 4.5-litreni V8 atmosferac.
Drugo mjesto u toj kategoriji također je pripalo Ferrariju, odnosno njegovom 6.3-litrenom V12 motoru iz F12 Berlinette.
Šlag na karaju za brand iz Maranella je kruna u kategoriji performansi gdje je pobjedu odnio Ferrarijev 4.5-litreni agregat iz 458 Italije.
Titulu zelenog agregata osvojio je Teslin pogonski sklop.
Ukupni pobjednik ipak na kraju je bio BMW sa svojim hibridnim pogonskim sklopom.
Trolitreni benzinac obujma 1.499 ccm titulu je ponio zbog vrhunskih performansi, te male potrošnje goriva i emisije CO2.
Prosječna potrošnja od samo 2.1 l/100 km uz 227 KS i više su nego dobar razlog za pobjedu u ovogodišnjem izboru agregata godine.
Pridoda li se tu i snaga koji u hibridni sklop unosi električni motor onda dvojbe definitivno nema, piše Automotoportal.hr.