Ovo biste svakako trebali znati ako kupujete električni automobil

Električni automobili u početku su sramežljivo, a sada u sve većem broju stupili i na hrvatsko tržište.

To je potaknulo i brojne nedoumice vozača o sigurnosti električnih vozila, o zahtjevnosti i troškovima njihova održavanja, a kao najveći misterij nametnula se – baterija.

Zapravo, s razlogom, jer ovaj je kompleksan dio ujedno najskuplji na električnom automobilu.

Automobili s elektromotorom nisu ništa opasniji od onih s benzinskim ili dizelskim agregatom, a njihova baterija otporna je i dobro zaštićena te joj štetu ne bi trebao nanijeti ni kvar na kućnim električnim instalacijama.

No, njezina cijena kod pojedinih modela doseže iznos dostatan za “običan” nov automobil srednje klase.

Stoga je važno prije kupnje raspitati se za uvjete jamsta, ali i cijenu nove baterije jer jamstvo ne pokriva situacije poput oštećenja baterije u prometnoj nezgodi ili zbog pogrešnog spajanja vozila.

Na primjer, Mitsubishijevo jamstvo na bateriju modela i-Miev traje pet godina, uz mogućnost doplate za još dvije godine.

Volkswagen za baterije u modelima e-up! i e-Golf jamči osam godina.

Citroënovo jamstvo na električni sklop u modelu C-Zero traje pet godina ili 50.000 km, jednako kao i za električni Peugeot Partner.

Hibridni PSA modeli – DS5 Hybrid 4, 3008 Hybrid 4 i 508 Hybrid 4 – imaju na hibridni sklop pet godina jamstva ili do 100.000 km.

S jamstvom na bateriju, dakle, ne bi trebalo biti problema jer ono traje dulje od jamstva na sam automobil.

Također, iskustva s drugih tržišta pokazuju da te baterije zaista jesu izdržljive i trajne i da se može očekivati da će poslužiti koliko i sam automobil.

No, u prometu stvari često nisu optimalne, pa se može dogoditi nesreća u kojoj će biti oštećena i baterija.

– Mitsubishi ima modularnu strukturu pogonske baterije, a svaki pojedinačni modul moguće je zamijeniti.

Cijena izmjene jednog modula iznosi oko 1000 eura.

Ako treba zamijeniti cijelu bateriju, cijena iznosi oko 6500 eura + PDV.

Dakle, s PDV-om valja računati na trošak od oko 61.500 kn za novu bateriju. Ili za električni automobil svakako uplatiti kasko osiguranje.

Jer, iako je ovaj iznos visok, Mitsubishi i-Miev ima jeftiniju bateriju od drugih modela na struju.

Za VW Golf ona stoji oko 120.000 kn, no i tu se mijenjaju pojedini moduli, a svaki stoji oko 500 eura.

Cijena baterije u Citroënu C-Zero iznosi 157.516 kn, a u Peugeot Partneru čak 199.479 kn (komplet prednje i stražnje baterije).

Dakle, da ponovimo, kasko osiguranje dobrodošla je oprema novog električnog automobila.

Toyota je s hibridnim Priusom 1997. probila led, a gama ovog proizvođača sada obuhvaća i hibridne izvedbe Yarisa i Aurisa te Prius Plug-in.

Svi Toyotini automobili dolaze uz opće petogodišnje jamstvo i do deset godina jamstva na hibridne baterije, uz provjeru stanja hibridnog sustava minimalno jednom godišnje.

Cijena baterije ovisi, naravno, o modelu, a ona za hibridni Yaris stoji 13.284 kune.

Iz Toyote napominju da su hibridne baterije konstruirane da traju cijeli radni vijek vozila, tako da zamjene baterija praktički nema, osim u izvanrednim slučajevima.

Vodite računa o dosegu vozila i o punionicama

Kod automobila na struju ima nekoliko posebnosti i s njima bi se bilo dobro upoznati prije kupnje automobila na električnu energiju.

Prva od posebnosti je, naravno, sama činjenica da vozilo ima bateriju i da – u skladu s dosegom konkretnog automobila – valja voditi računa gdje ćete i kada napuniti bateriju.

Kvarovi na bateriji, kako doznajemo, još nisu zabilježeni, no činjenica je i da su električni auti na našem tržištu relativno kratko vrijeme pa se u pravom svjetlu tek trebaju pokazati.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije