Nova Suzuki Vitara: Tradicionalno povoljan i dugovječan mali SUV

Suzuki nikada nije robovao frenetičnom ritmu generacijskih izmjena modela koji su nametnuli europski proizvođači, a osebujna japanska kompanija ipak je prošle godine zauzela deseto mjesto po broju prodanih auta u svijetu.

Dokaz uspješnosti njihove politike je i najdugovječniji SUV, pionir kompaktnog segmenta Vitara, koja je od predstavljanja 1988. kroz samo tri generacije prodana u 2,87 milijuna primjeraka. I koja se sad, u svom četvrtom izdanju, vratila korijenima.

Ostala je bez prefiksa Grand, koji ju prati od druge generacije, u odnosu na posljednje izdanje (koje se uskoro povlači iz ponude na većini europskih tržišta) u dužini je izgubila čak 40 centimetara, a i motori su joj sad downsizing.

No, četvrta generacija istodobno je donijela i epohalni skok po pitanju opremljenosti, štedljivosti i užitka u vožnji.

Integralni pogon opcija je koja se nudi od baznog modela, no novo izdanje čistokrvni je crossover s dimenzijama na pola puta između Nissanovih perjanica, Jukea i Qashqaija.

Vitara je nastala na platformi korištenoj i za SX4 S-Cross, ali s međuosovinskim razmakom skraćenim za 10 centimetara (250 cm). Ukupnom dužinom kraća je 12,5 (417,5 cm) i viša 3,5 centimetra (161 cm).

Smanjeni gabariti nisu nimalo utjecali na količinu prostora na prednjim sjedalima, dok je straga prostor u dužinu smanjen za 6 centimetara, pa sad razmak između prednjeg i stražnjeg naslona broji 68 centimetara.

No, i to je dovoljno da koljena putnika na stražnjim sjedalima ostanu daleko od naslona prednjeg i osjetno više od očekivanja za crossover dug tek nešto više od 4 metra. Dodamo li tome 134 centimetra širine i 93 visine stražnje klupe, ponuđen prostor dovoljan je za tri odrasle osobe.

Stražnja vrata su malena i pristup stražnjoj klupi nije najugodniji, a smanjenje dimenzija traga je ostavilo i u prtljažniku, koji je u odnosu na S-Cross izgubio 50 litara obujma i u osnovnoj postavci nudi 363 litre (u što je uključen i prostor ispod podnice), odnosno 20 više od Jukea.

Od prvog izdanja obilježenog platnenim krovom u stražnjem dijelu i rezervnim kotačem obješenim na stražnja vrata, dizajneri su uzeli tek poneki detalj, poput konkavnog prednjeg poklopca koji se pretače preko rubova, kratkih prevjesa i ukrasa u podnožju prednjeg nosača krova.

Široka maska savršeno uklopljena s prednjim svjetlima djeluje moderno i upadljivo, dok isto ne vrijedi za banalno osmišljen stražnji kraj.

Novi smjer sa strogo zadanim linijama i klasičnim proporcijama miriše pomalo i na ultrapopularni Land Rover Evoque.

No, svaka veze s Evoqueom nestaje čim se sjedne za upravljač, jer su u skladu s tradicijom Suzukija unutrašnje obloge načinjene od tvrde plastike. Istini za volju, vrlo precizno izrađene, što pojačava dojam izdržljivosti i postojanosti.

Zahvaljujući izdašnim podešavanjima sjedala i upravljača lako je pronaći idealan položaj.

Sjedalo je od podnice odignuto 30 centimetara i dodamo li tome 18,5 centimetara udaljenosti podnice od tla, sjedi se prilično visoko, što omogućuje panoramski pregled u svim smjerovima.

Jednostavan kroj karoserije pomaže u u manevru, a racionalni krug okretanja (11,4 m) i suzdržane dimenzije olakšavaju probijanje kroz gradsku gužvu.

U unutrašnjosti se osjećate ugodno, a razlike u odnosu na S-Cross donose okrugli ventilacijski otvori, te središnji zaslon osjetljiv na dodir, koji nudi i poneku inovaciju. Primjerice, umjesto klasičnog rotacijskog potenciometra, glasnoćom audio-uređaja upravlja se klizanjem po rubu ekrana.

Sjajno rješenje, kao uostalom i sve komande i prekidači, među kojima pojedini podsjećaju i na drugu generaciju Swifta iz 1988.

Japanci su ponovno naglasak stavili na praktičnost, koju odražava i instrumentna ploča.

Simpatičan detalj je analogni sat smješten na središnjem dijelu prednje armature, na kojem su arapski brojevi zamijenjen japanskim ideogramima (uz doplatu).

To je, međutim, samo iznimka koja potvrđuje pravilo, jer sve je podređeno sadržaju, dok je luksuz gurnut u stranu, ali bez osjećaja jeftinoće.

Na predstavljanju nove Vitare lani su u Parizu japanski inženjeri najavljivali ponašanje u vožnji usporedivo sa Swiftom.

U stvarnosti ,Vitara i nije tako daleko, ali dodatna težina i podignuto težište neznatno su usporili brzine izmjene smjera i povećali kuteve nagiba u zavojima.

Ovjes savršeno upija neravnine na asfaltu, ali nije premekan i dobro podnosi agresivniju vožnju.

Ključni detalj je težina. Vitara je čak 360 kilograma lakša od prethodnog izdanja, pa su Suzukijevi inženjeri mogli bez straha posegnuti za mekšim amortizerima.

Time su dobili na udobnosti, ali nisu nimalo umanjili užitak u vožnji i osjećaj kontrole.

U zavojima japanski SUV besprijekorno prati zadane putanje i poslušno odrađuje sve naredbe upravljača koji krasi odličan kompromis između lakoće, neutralnosti i preciznosti.

Poznati 1,6-litreni benzinac, uz posljednje dorade na smanjenju unutarnjih trenja i težine, postao je štedljiviji – tijekom testa izmjerili smo prosječnu potrošnju od 6,8 litara, što je s obzirom na povišenu karoseriju sjajan rezultat.

Četverocilindraš je iznimno uglađen, a posljednja generacija uređaja start/stop, koja pazi na položaj zaustavljanja klipova u motoru, uz smanjenje potrošnje u gradu jamči i ponovno pokretanje bez oklijevanja i trzanja.

U potrazi za svih 120 KS potrebno je podići okretaje, što uz buku donosi i veću potrošnju.

Međuubrzanja nisu briljantna, što je razumljivo s obzirom na 156 Nm okretnog momenta. Motor pokazuje slabosti i pod punim opterećenjem, ali poklonici opuštene vožnje, koji ne rade previše kilometara, bit će zadovoljni njegovim voznim osobinama.

Jedan od glavnih aduta nove Vitare je i cijena.

Osnovna verzija s prednjim pogonom i motorom 1.6 stoji 111.248 kuna i jedino što je trenutno povoljnije na tržištu je Dacia Duster.

Paket opreme Premium GL+ i doplata za dvobojnu karoseriju digli su, doduše, cijenu testnog modela na 132.258 kuna, ali i to je iznos koji većina suparnika ne uspijeva ponuditi ni s osnovnim modelima, piše portal Autoklub.hr.

Tehnički podaci Suzuki Vitara 1.6 Premium GL+:
Motor benzinski, 4 cilindara
Obujam 1586 ccm
Snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment 156 Nm pri 4400/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 417,5 x 177,5 x 161 cm
Osovinski razmak 250 cm
Prtljažnik 375/1120 litara
Masa 1075 kg

Perfomanse:
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 11,5 sekundi
Potrošnja 6,3/4,8/5,3 l/100 km
Ispuh CO2 123 g/km (Euro 6)

Cijena:
125.937 kn (s doplatama 132.258 kn)

Oprema Premium GL+:
17-colni aluminijski naplaci • pomoć pri kretanju na uzbrdici • maglenke • kamera za vožnju unatrag + priprema za navigaciju • diodna dnevna svjetla • uzdužni krovni nosači • automatska klima • tempomat + limitator brzine • grijana prednja sjedala podesiva po visini • upravljač s komandama obložen kožom • na dodir osjetljiv zaslon + radio/CD/mp3 + bluetooth • putno računalo • pribor za krpanje guma • asimetrično djeljiva stražnja klupa • zatamnjena stražnja stakla • el. prozori i retrovizori • sedam zračnih jastuka…

Doplate:
Metalik dvobojni lak / Ukupno 6321 kn

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije