U prva četiri mjeseca u Hrvatskoj je – prema podacima Promocije plus – registrirano 11.850 novih automobila, što je 144 automobila manje nego u istom razdoblju prošle godine.
Travanj je podbacio (3766 registracija) u odnosu na prošlogodišnji kada je prodano 4665 automobila, što je pad od 19,7 posto. Tako je optimizam rasta prodaje u prva tri mjeseca izbrisan u prvom proljetnom mjesecu, kada se zapravo očekivalo buđenje tržišta.
U isto vrijeme i dalje raste uvoz (unos) automobila iz Europske unije.
U prva četiri mjeseca u Hrvatskoj je novoregistrirano 13.369 rabljenih automobila, dok je u istom vremenskom razdoblju lani registrirano 12.243 automobila. Podsjetimo, prošle je godine prvi put zabilježeno više registracija rabljenih automobila nego novih.
Jedno je zajedničko registracijama novih i rabljenih automobila.
Hrvati i kao nove i kao polovne aute najviše traže Volkswagen. Do 1. svibnja registrirana su 1963 nova Volkswagena (16,57% ukupne prodaje) te je uvezeno 2857 polovnih.
Kod novih automobila VW prati Opel sa 1314 registracije (11,09 posto), na treće je mjesto pala Škoda (1236), dok je četvrta Dacia s registriranim 951 novim automobilom (8,03 posto). Slijede Renault, Peugeot, Citroen, Kia, Audi, Ford, Suzuki, Mazda, Toyota…
Zanimljivo je vidjeti i koje su marke rasle u 2015.
Dok su VW i Opel približno ostali na istoj razini, najveći rast bilježi Dacia i to s modelom Sandero, koji je od 128 registracija lani stigao na 531 prodani auto u prva četiri mjeseca ove godine.
Od modela je i dalje najprodavaniji VW Golf – ispred Škode Octavije, Opel Astre i spomenutog Sandera.
Volkswagen je, dakle, najtraženiji i kod uvoza rabljenih sa 21,37 % udjela, a drugi je Renault sa 1593 registracije (11,92%). Hrvati i dalje često izvan granica Hrvatske, najčešće u Njemačku, idu po premium automobile pa je tako Mercedes na trećem mjestu po unosu rabljenih (1318), BMW je peti (993), a Audi je na šestom mjestu (879).
No, treba napomenuti da se uglavnom radi o automobilima starim oko deset godina.