Ne stišava se euforija oko slobodnijeg uvoza rabljenih, stvorena još 1. srpnja 2013. godine našim pristupanjem Europskoj uniji.
U prvom kvartalu 2015. na hrvatske ceste došla su 9602 unesena auta, što je za 8,6 posto više nego godinu ranije.
A pogleda li se struktura godišta proizvodnje, lako je iščitati određenu polarizaciju kupaca na one koji “imaju” i druge koji “nemaju” novca.
Stariji od 10 godina čine čak 54,2 posto unesenih, a onih proizvedenih između 2000. i 2005., što je najzastupljenija skupina, uneseno je čak 4418 ili 46 posto.
Sve to debelo ide na ruku kritičarima koji ukazuju kako postajemo odlagalište automobilskog otpada, poput Bugarske i Rumunjske. S druge strane, najbrojnije godište je na opće iznenađenje u prvom kvartalu bilo 2011. godine!
Uneseno je čak 980 auta te godine proizvodnje ili 10,2 posto, za razliku od 2014,. kada je dovezeno tek 372 auta ili 4,2 posto. Netko je očito uhvatio flotu takvih auta na jednoj od brojnih europskih dražbi i napravio dobar posao u Hrvatskoj.
A što se unosilo?
Kao i svih prijašnjih godina, prvi izbor je VW Golf, od kojih najveći dio otpada na Peticu i Šesticu. Naravno, tu je i neizostavni VW Passat, ali zapravo je najzanimljiviji fenomen – Renault.
I lani je bio u samom vrhu popularnosti, odmah iza Volkswagena, a ispred Opela, Forda, Mercedesa…
Razlog? Velik gubitak vrijednosti kao rabljenih, posebno onih s njemačkog tržišta i s velikom kilometražom.
Doduše, isto vrijedi za Citroene i Peugeote, ali Renault je kod hrvatskih vozača očito na boljem glasu.
Što se tiče modela za one koji “imaju”novca, prvi izbor bili su njemačke limuzine srednje klase – BMW serije 3, Audi A4 i Mercedes C-klase, piše portal Autoklub.hr.
Unos po markama:
1. VW 2054 kom.
2. RENAULT 1149 kom.
3. MERCEDES 949 kom.
4. OPEL 761 kom.
5. BMW 711 kom.
6. AUDI 641 kom.
Unos po modelima:
1. VW GOLF 2054 kom.
2. VW PASSAT 536 kom.
3. RENAULT MEGANE 419 kom.
4. BMW 3 369 kom.
5. OPEL ASTRA 333
6. MERCEDES A 330