SERVISIRAJTE NA VRIJEME I klima uređaj treba održavanje

Ako je suditi prema vrućinama koje su veći dio naše zemlje pogodile već u travnju i svibnju, ljeto pred nama moglo bi biti jedno od najtoplijih u posljednjih nekoliko desetljeća. Temperaturni prosjeci već su u mnogim hrvatskim mjestima oboreni i za spomenuti mjesec i za proljeće, i to bi se vrlo lako moglo ponoviti i u ljetnim mjesecima. Srećom, u većini automobila spas nude klima-uređaji.

No, da biste u njihovoj pomoći doista mogli bezbrižno uživati tijekom cijeloga ljeta, sada je krajnje vrijeme da ih odvezete specijaliziranom majstoru, servisirate, dopunite i po potrebi popravite. Onima koji misle da za takvo što nema potrebe jer im klimatizacija sasvim fino hladi i radi bez problema, majstori koji se bave održavanjem vole reći: ako vam i motor radi bez problema, znači li to da ga nećete održavati sve dok se ne pokvari? Naravno da ne!

Nadalje, nije to samo pitanje vrućine već i zdravlja, jer se u klimatizacijskom sustavu tijekom godine nakupljaju prašina, pelud i bakterije, virusi i gljivice koje mogu prouzročiti razne probleme.

Izmjena plina klimatizacijskog uređaja jednostavan je, gotovo rutinski postupak kod kojega se većina posla obavlja strojno. Na cijevi klima sustava se spaja poseban uređaj koji će iz njega izvući postojeći rashladni plin i temeljito očistiti sustav od nečistoća koje su se u njemu nakupile tijekom eksploatacije. Pritom se podrazumijeva izvlačenje vlage odnosno vakuumiranje sustava, kao i provjera nepropusnosti postojećih instalacija. Da bi taj posao bio obavljen kako treba, prije puštanja uređaja u rad potrebno je na njegovu izborniku odabrati količinu plina koja je propisana za određenu marku i model vozila.

Uz to, mijenja se i ulje koje služi za podmazivanje klima kompresora. Upravo nedostatak plina ili ulja u rashladnom sustavu najčešći je razlog za probleme s klima-uređajima. On se manifestira tako što zrak koji bi trebao osvježavati putničku kabinu kad aktiviramo klima-uređaj više nije hladan.

Nije to ništa čudno ni strašno. S tim se problemom prije ili poslije susretne većina vozača osobnih automobila, a da im se to ne bi događalo odnosno da bi se rizik sveo na najmanju moguću mjeru, preporuka je klimatizacijski uređaj u vozilu servisirati, ovisno o modelu automobila, svake dvije do tri godine.

Uz navedene radnje, pritom se najčešće obavlja i dezinfekcija isparivača te izmjena filtra prašine (filtar kabine), a neki serviseri pritom preporučuju i čišćenje ozonom, no to je već zasebna tema.

Dakle, ako niste sigurni u kakvom je stanju klimatizacijski uređaj u vašem vozilu ili ga već dugo niste servisirali, uputite se u neku od specijaliziranih radionica.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije