Kupuje li se u inozemstvu rabljeni automobil bez dobre računice i svih proučenih detalja, troškovi bi mogli daleko premašiti i onu cifru koju biste za njega platili u Hrvatskoj
Postoji nekoliko stavki na kojima, oni koji se time ne bave, mogu
upasti u zamku prilikom kupovine rabljenog vozila izvan Republike
Hrvatske.
Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju promijenio se i pojednostavio
zakon u uvozu rabljenih vozila. Građani sad mogu nesmetano
kupovati nova i rabljena vozila u inozemstvu, no treba paziti na
brojne zamke koje vrebaju neupućene. Na cijenu automobila
plaćenog u inozemstvu treba dodati i sva davanja pri povratku u
Hrvatsku.
Kad se plati PDV, homologacija, poseban porez na motorna vozila
(PPMV) i svi drugi troškovi (transport vozila, trošak puta i
noćenja u stranoj zemlji i sl.), takva kupnja može biti jednaka
onoj u Hrvatskoj ili čak i skuplja.
Posebno treba paziti pri kupnji skupljih automobila s puno
dodatne opreme jer iako s automobil ‘izvana’ čini znatno
jeftiniji, to poskupljuje davanja u Hrvatskoj pa se mnogi
neugodno iznenade. Trošak je veći i što je veća emisija CO2, pa
je to još jedna stavka o kojoj treba voditi računa.
Rizik je još veći kupuje li se automobil od privatnih
prodavatelja ili malih auto kuća koje ne daju garanciju, a tu je
i problem jezične barijere.
Kupuje li se automobil bez dobre računice i svih proučenih
detalja, troškovi bi mogli daleko premašiti i onu cifru koju
biste u nas platili, ali bi barem bili sigurni u to što kupujete.
Uz to, posebno valja pripaziti na garancije kao i na servisnu
povijest što je jedna od bitnijih stavki kod kupnje vozila,
upozorava portal Oryx-asistencija.hr.
Uz sve rečeno, ostaje zaključak da je posao bolje prepustiti
afirmiranim auto kućama.