U toplijem se dijelu godine općenito više vozi pa su i problemi na cesti češći. Nastavno na to, službe pomoći na cesti bilježe mnogo više posla nego u hladnijem dijelu godine. Stoga je zanimljivo vidjeti koje su najčešće pogreške vozača ljeti. Većinom ih možemo izbjeći uz više pažnje
Prema iskustvu HAK-a, najčešća je pogreška vozača u ljetnim
danima ulijevanje pogrešnog goriva. U toj je situaciji bitno
pravodobno pozvati pomoć kako ne bi došlo do velike štete. Čim
shvatite da ste ulili pogrešno gorivo ugasite motor. Dizelaši su
osjetljiviji na ulijevanje krivog goriva od benzinaca.
Drugi učestali problem zbog kojeg vozači često zovu službu pomoći
na cesti je vožnja na rezervi. Zbog ove loše navike vozača često
se događa da vozilo ostane bez goriva. Zna se dogoditi da putno
računalo pogrešno izračunava preostalu količinu goriva u vozilu.
Pregrijavanje kvačila u dugim kolonama na uzbrdici, kočenje
kvačilom umjesto parkirnom ili nožnom kočnicom, vuča priključnog
vozila ili autoprikolice. Bilo koja od ovih radnji može uništiti
kvačilo, uvjerili su se već mnogi vozači, jer i kvar kvačila na
popisu je čestih ljetnih problema.
Gubitak ključeva – do čega često dolazi jer se vozači s
ključevima okupaju u moru – ili zaključavanje ključeva u vozilu
također su česte pogreške vozača ljeti. Stoga svakako pripazite
gdje držite ključeve automobila dok ste na odmoru.
Česti su i problemi s osovinama ili ležajevima prikolica, kao i
svjetlima. Teret treba dobro pričvrstiti. Popis najčešćih
problema zaokružuje onaj s klimatizacijskim uređajem automobila.
Naime, preporučuje se umjereno korištenje klima-uređaja kako ne
bi došlo do preopterećenja i kvarova na alternatoru do kojih
dolazi upravo zbog neprestanog rada ventilatora.
U slučaju kvara propisno označite vozilo
Kvar ili prometna nesreća uvijek se mogu dogoditi, pa i na te
situacije vozač treba biti spreman. Iz automobila ne izlazite bez
reflektirajućeg prsluka na sebi. Ako možete, vozilo pomaknite uz
desni rub kolnika. Iza njega postavite trokut i pozovite pomoć.