Premda titulu najprodavanijeg na domaćem tržištu, koje je u prvom polugodištu raslo za značajnih 19 posto - na čak 38.229 automobila - drži Renault Clio, među sve brojnijim privatnim kupcima najpopularnija je i dalje Suzuki Vitara
Hrvatsko je tržište već godinama u rukama poslovnih kupaca.
Državne institucije i poduzeća, rent-a-car kompanije, tvrtke…
svejedno o kome govorimo, ali još prošle godine samo su dva od
deset novoregistriranih automobila bila u vlasništvu fizičke
osobe.
To se, međutim, polako počinje mijenjati. Istini za volju, pravne
osobe i dalje čine čak 77,9 posto kupaca novih vozila, što ne
djeluje kao neka pretjerana razlika u odnosu na lani kad je
taj postotak bio 78,8. Slika se, međutim, bitno mijenja kad se
detaljnije zaviri u strukturu pravnih kupaca, koja sadrži i aute
kupljene na leasing.
A prema najnovijem izvještaju Promocije plus primjećuje se
značajan rast udjela privatnih korisnika leasinga, odnosno
fizičkih osoba kao nositelja leasinga, pa postotak pravnih osoba
kao kupaca automobila dodatno pada i računica pokazuje da
su fizičke osobe zapravo vlasnici čak 28,8 posto
novoregistriranih vozila u prvih šest mjeseci 2018., odnosno
njih 11.014 od ukupno prodanih 38.229. To je gotovo trećina
tržišta, što je još donedavno izgledalo kao nemoguća misija.
Nije potrebno niti govoriti koliko oporavak maloprodajnog tržišta
znači za autoindustriju. Prije svega, cijene su automobila u
maloprodaji više nego kad se nabavljaju kao flota za tvrtku ili
ministarstvo, što znači da su i trgovci automobilima konačno
počeli nešto i zarađivati.
Također, povećanje prodaje automobila pojedincima povećati će i
promet u servisima te povećati profite osiguravateljima. Trgovci
koji su se mjesecima gotovo dosađivali po salonima sad konačno
imaju priliku pokazati svoje vještine, prodati automobil, a
privatnom se kupcu može pridodati i koji paket ili opcija, pa
zarada dodatno raste. Konačno, sama činjenica da su privatni
kupci odlučili odriješiti kesu i kupiti novi automobil – pa makar
i na leasing – trebala bi značiti da je usprkos svemu porastao
potrošački optimizam te time i volja da se novac potroši na
automobil.
Sa 1830 primjeraka Škoda Octavia za prsa je ispred
drugoplasiranog Renault Clija (1812) među poslovnim kupcima,
a sa 753 prodana primjerka u prvom polugodištu Suzuki Vitara
je i dalje uvjerljivo najprodavaniji model među privatnim kupcima
(sljedeći je Suzuki SX4).