Ekologija

Autoindustrija u problemima

Smanjenje korištenja dizela dovelo je porasta emisija ugljičnog dioksida po prvi put, 'unatoč svim naporima' proizvođača

Europska automobilska industrija propituje klimatske ciljeve koje
Europska Unija planira provesti do 2021. godine te traže
produljenje vremenskog razdoblja, rekao je Erik
Jonnaert
, predsjednik Europske udruge proizvođača
automobila (ACEA).

Do 2021. godine, pravila EU propisuju da novi automobili ne smiju
imati emisiju veću od prosječnih 95 grama ugljičnog dioksida po
kilometru. Prošle je godine Europska Komisija predložila da se
ciljana brojka umanji za dodatnih 30 posto do 2030. godine.

Ciljevi EU dio su globalnih napora kako bi se smanjile emisije
ugljičnog dioksida te ograničili učinci na klimatske promjene.
‘Našu industriju jako brine kako ćemo uspjeti zadovoljiti ciljeve
do 2021. godine’, rekao je Jonnaert. Prošle su godine novi
automobili imali emisije od prosječnih 118.5 grama ugljičnog
dioksida po kilometru.

Smanjenje korištenja dizela dovelo je porasta emisija ugljičnog
dioksida po prvi put, ‘unatoč svim naporima’ proizvođača,
dodao je Jonnaert. Naglasio je kako su proizvođači napravili sve
kako bi postigli ciljeve do 2021. godine, i ne samo da bi
izbjegli velike novčane kazne s kojima će se suočiti u suprotnom.

Predsjednik ACEA odbio je plan Komisije za dodatnim smanjenjem
ciljane razine emisija ugljičnog dioksida do 2030. godine te je
upozorio Europski parlament protiv poticanja smanjenja za 50
posto u usporedbi s ciljanim brojkama za 2021. godinu. Bilo što
više od 20-postotne redukcije je nerealno, rekao je Jonnaert.

‘Naravno, dobar je osjećaj imati visoke ciljeve redukcije na
papiru, ali mi želimo biti sigurni da ćemo što god bude stavljeno
na papir, barem u našoj industriji, izvršiti’, zaključio je.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije