Frankfurt mora zabraniti pristup automobilima starijih godišta proizvodnje koji prekomjerno zagađuju
Odlukom suda u Wiesbadenu u slučaju tužbe zelenih aktivista
Deutsche Umwelthilfe (DUH) Frankfurt mora zabraniti pristup
starim dizelašima i benzincima u gradski centar, i to od veljače
sljedeće godine, a sve kako bi se smanjio stupanj zagađenja
zraka, javlja Automotive News Europe, a prenosi portal Index.hr.
Ovo je još jedna presuda koja dolazi nakon što je ranije ove
godine Ustavni sud potvrdio odluku suda u Stuttgartu i načelno
dopustio njemačkim gradovima uvođenje zabrane kao mjere u borbi
protiv onečišćenja zraka.
Na cestu ne smiju Euro 4 dizelaši i Euro 2
benzinci
Zabranom su pogođena vozila pogonjena dizelašima s Euro 4 ili
starijom normom, ali i benzinci koji ne udovoljavaju Euro 3
standardu predstavljenom 2000. godine. I ne samo to, od rujna
sljedeće godine zabrana se širi i na Euro 5 dizelaše. Ovom
odlukom je pogođena oko četvrtina automobila registrirana u
Frankfurtu, ali i još uvijek nepoznat broj vozila iz okolice, a
koja gravitiraju prema gradskom središtu.
‘Zabrana vozila je neophodna jer niti jedna druga mjera koju je
razmatrala država nije dovela do značajne redukcije emisije NOx
čestica u odgovarajućem periodu’, rekao je prilikom izricanja
presude sudac Rolf Hartmann.
Stoga je sud naložio da Frankfurt u borbi protiv zagađenja mora
poduzeti i druge mjere poput uvođenja električnih buseva u javnom
prijevozu, podizanja cijene parkiranja i uvođenja velikih parking
zona izvan gradskog središta.
Merkel je još uvijek na strani proizvođača
automobila
Predvodnik zelenih aktivista grupe DUH Juergen
Resch izjavio je kako će ova odluka pomoći u ubrzanju
prelaska na električna vozila te poručio Angeli
Merkel da prisili proizvođače na tehničke preinake na
spornim dizelašima. Za isto se zalaže i lokalna vlast pokrajine
Hessen upućujući apel Berlinu da naredi autoindustriji tehničke
preinake na vozilima.
Podsjetimo, Savezno ministarstvo zaštite okoliša se zalaže za
tehničke preinake na motoru, što odbacuje automobilska
industrija, u čemu je podržavaju kancelarka Angela Merkel i
ministarstvo prometa.
Preinake bi mogle stajati milijarde eura pa ne čudi što
autoindustrija toliko snažno lobira i traži da se nađe drugo
rješenje. Trenutno stanje je da su svi protiv uvođenja zabrana, a
jedina stvar u kojoj se nikako ne mogu složiti je na koji će
način spustiti prosječnu razinu NOx čestica ispod zakonske
granice od 40 mikrograma po kubičnom metru zraka.
U Frankfurtu je razina zagađenja viša od dozvoljene još od 2010.
godine, a kao jedino trenutno rješenje se vidi zabrana automobila
koji prekomjerno zagađuju.
Popularnost dizelaša i dalje pada
Podsjetimo, grad Hamburg je u dijelu grada uveo zabranu
prometovanja za dizelaše koji ne udovoljavaju Euro 6 normi, a
isto razmišljaju u Aachenu, Düsseldorfu i Stuttgartu, gradu iz
kojeg dolaze Daimler i Porsche.
Ove zabrane su već smanjile udio dizelaša u prodaji novih
automobila u Njemačkoj, ali u korist benzinaca koji pak prosječno
troše više goriva i uzrokuju veću emisiju ugljik dioksida. Stoga
se kao jedino pravo rješenje vide hibridi i posebno električna
vozila. Baš kao što je to Mercedes EQC predstavljen prije
nekoliko dana, ili pak Audi e-Tron koji ćemo premijerno moći
vidjeti polovicom mjeseca.
Euro 6 standard predstavljen je u rujnu 2015, odnosno od tog
datuma svi auti moraju udovoljavati osjetno rigoroznijem
standardu od prijašnjih. Cilj standarda je smanjiti emisiju
štetnih plinova, od ugljikova monoksida, ugljikovodika i čađe do
toliko puta prozivanih NOx čestica. Za dizelaše to znači pad
emisije NOx čestica s Euro 5 normom dozvoljenih 180 mg/km na
maksimalno dozvoljenih 80 mg/km. Za benzince je ostao na razini
od 60 mg/km.