Ponekad se svi sigurno zapitamo kolika je vrijednost određenog proizvođača automobila. Kako nam se pri samoj pomisli zavrti u glavi, postoje stručne poslovne kompanije koje će dobro izračunati pravu vrijednost
Londonska poslovna institucija ‘Brand Finance’ svake godine radi
Global 500 listu najvrjednijih marki i proizvođača. Osam
proizvođača automobila i dvije, ne tehnički autokompanije, ušle
su u top 100. Svaki brend je analiziran brojem različitih faktora
koji uključuju lojalnost, prisnost, reputaciju poduzeća i
ulaganje u marketing, piše portal Automobili.hr.
Na 89. mjestu se našao Uber koji je skočio za čak 16 mjesta od
2016. Vrijednost mu je porasla za 32% te sad sveukupno
vrijedi 14,596 milijardi dolara. Spori prodajni rezultati
vjerojatno su uzrok značajnog pada od 16%, ali južnokorejski
proizvođač Hyundai još uvijek je na 60. mjestu liste. Vrijednost
mu je 19,975 milijardi dolara.
Porast od 10% u odnosu na 2016. godinu zabilježila je Honda te je
na 52. mjestu liste. Relativno konzistentna marka svoju
vrijednost mjeri u svoti od 21,318 milijardi dolara.
U top 100 jedini američki proizvođač je Ford, a zabilježio je
porast od 13% te je ostao na istom mjestu kao i 2016. godine,
točnije na broju 46. Ukupna vrijednost ove slavne marke je 22,432
milijardi dolara.
Skok za ogromnih 20 mjesta u odnosu na prošlu godinu na Brand
Finance Global 500 ljestvici napravio je Nissan. Sad je na 42.
mjestu, a porast od enormnih 39% povećao mu je vrijednost na
24,768 milijardi dolara.
Volkswagen je zbog dobro nam poznatih razloga imao značaj pad u
2016. godini, ali napravili su veliki povratak na listi u 2017.
godini. Unatoč svim aferama i propustima, marka je uspjela
napraviti porast vrijednosti za 32% te tako drži 41. mjesto
najuspješnijih te vrijedi 25,014 milijardi dolara.
Mitsubishi grupacija obuhvaća više od samih vozila pa stoga
vrijedi gotovo 28 milijardi dolara, što je porast od 1% u odnosu
na prošlu godinu te stoji na 38. mjestu liste. Mitsubishi Motors,
kao zasebna cjelina u potpunosti, nije uspio ući niti u top 100.
Od poznate njemačke trojke, Mercedes je napravio najveći porast i
to čak za 11% u odnosu na prethodnu godinu. Sveukupna vrijednost
mu je 35,544 milijardi dolara. Ali, pao je s 20. na 21. mjesto
liste.
Dolazeći kao 17. na listi, BMW je doživio pad plasmana za dva
mjesta u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, njegova ukupna
vrijednost porasla je za 6%, čime brend sveukupno vrijedi 37,124
milijardi dolara.
I na prvom mjestu, kao najvrjedniji proizvođač automobila je opet
Toyota. Već drugu godinu za redom nosi ovu titulu. Vrijednost
ovog japanskog proizvođača je 46,255 milijardi dolara. Kompanija
bilježi porast od 7%, ali je na Global 500 ljestvici pala s 11.
na 12. mjesto.