Prema očekivanju, hrvatsko tržište novih automobila nakon rekordnog broja registracija tijekom travnja, svibnja, lipnja i donekle srpnja, kada su se u većini slučajeva popunjavale rent-a-car flote za potrebe turističke sezone, u kolovozu je zabilježilo veliki pad
Prošli mjesec je prodano je samo 3200 novih vozila, čime je
kolovoz postao najgori mjesec po broju novih registracija, lošiji
čak i od siječnja i veljače ove godine, stoji u mjesečnom
izvješću agencije Promocija Plus, a vijest prenosi slobodnadalmacija.hr. Međutim, brojke nisu ni
tako crne ako se usporedi ovogodišnji kolovoz s prošlogodišnjim,
u kojem je zabilježeno još manje registracija – tek 2433.
Dakle, kolovoz 2018. godine bio je bolji od istog mjeseca lani za
767 prodanih novih automobila, odnosno prodalo se više
auta za čak 31,5 posto. I to u godini kada je dosegnuta
rekordna brojka od 50.769 novih vozila u odnosu na predrecesijsku
2008., kada je registrirano čak 88.265 novih automobila. Ako
analiziramo prodaju u prvih osam mjeseci ove godine, onda
dolazimo do rezultata kako je 2018. godina bila bolja od lanjske
za 21,85 posto.
Naime, od siječnja do kraja kolovoza ove godine zabilježeno je
47.167 novih registracija, dok je u istom razdoblju lani prodano
38.709 novih automobila, čime je ostvaren plus od 8458
primjeraka. Ako se prodaja novih automobila nastavi ovim tempom,
već na kraju rujna vjerojatno ćemo dohvatiti prošlogodišnju
konačnu brojku od preko 50.769 novih vozila.
U prvih osam mjeseci 2018. najprodavanija marka je i dalje
Volkswagen sa 7073 nove registracije, čime drži čak 15 posto
tržišnog udjela. S obzirom da su mu najbliži konkurenti, Renault
s 4655 prodanih novih primjeraka (9,87 posto) i Opel s 4512 novih
registracija (9,57 posto), puno zaostali, četiri mjeseca prije
kraja ove godine možemo kazati kako će Volkswagen i ovu 2018.
godinu završiti na pobjedničkom tronu.
Na četvrtom mjestu je Škoda s 4217 novih registracija (8,94
posto), koja se eventualno može uključiti u borbu za drugo
mjesto, dok Suzuki na petom mjestu s 2903 prodana nova vozila
(6,15 posto) nema nikakvih šansi. Za petama mu je Peugeot na
šestom mjestu s 2619 novih registracija, dok je sedmi Hyundai s
2325 prodanih novih automobila. Preostala tri mjesta među deset
najuspješnijih drže Dacia (2164), Citroen (1924) i Ford (1857
primjeraka).
Ako analiziramo prodaju samo u kolovozu ove godine, onda dolazimo
do zaključka kako je ponovno najprodavaniji brend Volkswagen s
533 nove registracije, ili 16,66 posto tržišnog udjela. Na drugom
mjestu je Škoda s 318 novoregistriranih primjeraka (9,94 posto),
dok je treći Renault s 286 prodanih novih automobila (8,94
posto).
Na četvrtom i petom mjestu su Opel sa 191 i Suzuki sa 182 nove
registracije. Među deset najboljih u kolovozu još su Fiat, na
šestom mjestu, sa 177 novih registracija, Dacia sa 165, te Kia sa
164 prodana nova automobila. Devetu i desetu poziciju drže
Hyundai (152) i Peugeot (132 primjerka).
Kada su u pitanju modeli pojedinih marki, onda treba kazati kako
je u prvih osam mjeseci najbolji rezultat ostvarila Škoda Octavia
s 2464 prodana primjerka (5,22 posto tržišnog udjela), dok je
Renault Clio pronašao put do 2249 novih kupaca (4,77posto). Na
trećem i četvrtom mjestu su dva Volkswagenova modela, Polo (1712)
i Golf (1677 primjeraka), tako da je sve izvjesnije kako Golf ove
godine neće biti najprodavaniji model u Hrvata.
Peta je Opel Astra s 1420 novih registracija, dok Suzuki Vitara
još uvijek drži vrlo visoku poziciju, premda vrlo brzo stiže
njezina redizajnirana verzija, na šestom mjestu, s 1295 prodanih
novih vozila. Među deset najprodavanijih modela u razdoblju
siječanj – kolovoz 2018. još su Opel Corsa (1239 komada), Fiat
500 (1150), Renault Captur (1079) i Citroen C3 s 1058 prodanih
novih automobila.
U samom kolovozu najprodavaniji model bila je Škoda Octavia s 202
nove registracije (6,31 posto tržišnog udjela), dok je na drugom
mjestu najprodavaniji bio Volkswagen Tiguan, koji je pronašao put
do 138 novih kupaca (4,31 posto).
Na treću poziciju se probio Fait 500 sa 131 prodanim novim
primjerkom (4,09 posto), Renault Captur je četvrti (106), dok je
Volkswagen Golf tek na petom mjestu, s 96 prodanih jedinica. Među
deset najuspješnijih modela tijekom kolovoza ubacili su se Dacia
Sandero (77), Volkswagen T-Roc (74), Volkswagen Polo (73),
Renault Megane (66) i Suzuki Vitara (61 prodani primjerak).
Ako uspoređujemo prodaju novih automobila po regijama i
županijama, onda je odmah jasno da se najviše novih vozila
prodaje u zagrebačkoj regiji – čak 34,69 posto. U prvih osam
mjeseci čak 16.361 novo vozilo našlo je put do novih
kupaca, dok je na drugom mjestu Požeško-slavonska županija s 4399
zabilježenih novih registracija (9,33 posto), što može zahvaliti
u najvećoj mjeri rent-a-car tvrtkama i jačim firmama koje na tom
području registriraju svoja vozila.
Treća je Splitsko-dalmatinska županija s 3520 prodanih novih
automobila (7,46 posto), dok se na četvrto mjesto probila
Primorsko-goranska županija, ispred Istarske s 3250 prodanih
novih automobila (6,89 posto). Istrani imaju 3235 novih
registracija, dakle samo 15 manje od Riječana.
Dvije uvjerljivo najgore županije su i dalje
Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija, koje imaju 211,
odnosno 131 novu registraciju, što u postotku iznosi
0,45, odnosno 0,28 posto.
Audi gospodar premium segmenta
U prvih osam mjeseci najprodavaniji brend u premium segmentu je i
dalje Audi, s ukupno 1515 novih registracija, ili 3,21 posto
tržišnog udjela, što mu je donijelo 13. mjesto na ukupnoj
tablici. Samo u kolovozu Audi je pronašao put do 123 nova kupca,
dok su BMW i Mercedes bili puno lošiji, s 55, odnosno 44 prodana
nova primjerka.
BMW je u prvih osam mjeseci prodao 1141 novi automobil (2,42
posto) te je trenutno na 16. mjestu ukupne ljestvice. Trenutno
najlošiji od “njemačkog svetog trojstva” je Mercedes koji je
zabilježio 935 novih registracija (1,98 posto), pri čemu je na
18. mjestu ukupne tablice.
Benzinci bolje kotiraju od dizelaša
Hajka na automobile s dizelskim agregatima s europskog tržišta
lagano se prebacuje i na naše tržište novih automobila, tako da
iz mjeseca u mjesec udio benzinaca u odnosu na dizelaše lagano
raste. Tako je u prvih osam mjeseci ove godine prodano 26.558
novih automobila s benzinskim motorom, što je tržišni udio od
56,3 posto.
U istom razdoblju registrirano je 19.579 novih automobila s
dizelskim agregatom, čiji je udio sada 41,5 posto. Ostatak čine
vozila na hibridni pogon, kojih je registrirano 559 primjeraka
(1,2 posto), potom s 0,9 posto vozila s ugrađenom plinskom
instalacijom (430 primjeraka), dok je električnih vozila
najmanje, tek 0,1 posto, ili 41 primjerak.