Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranoga modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine, poručuju iz HGK
Budući da početkom iduće godine u Europskoj uniji na snagu
stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a
upravo je emisija toga stakleničkog plina jedna od osnova za
izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno
povećanje cijena vozila, piše portal autostart.24sata.hr.
– Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim
vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv.
koreliranoga modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine.
Naime, korelirani ili model NEDC 2.0 predložen je na razini Unije
kao prijelazno rješenje – stoji u priopćenju Hrvatske gospodarske
komore.
– Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se
za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je
to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila –
rekao je tajnik Udruženja Hrvoje
Paver. Paver napominje kako čak i korelirana
metoda NEDC 2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku 10 posto, a
prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže
cijenu automobila 8,5 posto.
– No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo
da se ublaži udar novih standarda na tržište – poručio je
Paver koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo
financija uzeti u obzir njihov apel.
Podsjetimo, početkom godine Vlada je usvojila uredbu o
posebnom porezu na motorna vozila, prema kojoj se ne plaća
poseban porez na automobile do 150.000 kuna. S druge strane,
naknade i razredi za emisije dizelskih i benzinskih vozila ostale
su iste. Vlada je posebno odlučila rasteretiti vozila do 150.000
kuna jer čak 65 posto prodanih novih vozila je iz toga cjenovnog
ranga.