Većina kompanija sugerirala je da se vlasnike potiče da zamijene starije modele dizelaša za čišća vozila, što bi im povećalo prodaju, iako uz popuste, ali i otvorilo pitanje što će biti sa starim dizelašima
Europska komisija strahuje da će njemački proizvođači automobila
nastojati izvesti stare dizelske automobile, uklonjene s
njemačkih cesta, u istočnoeuropske zemlje, kazala je europska
povjerenica za industriju Elzbieta Bienkowska.
‘Izvoz bi značio prebacivanje problema kvalitete zraka sa
zapada na istok’, kazala je Bienkowska u razgovoru za
njemački dnevni list Tagesspeigel.
Nakon što su se ekološki aktivisti izborili za mogućnost zabrane
starijih modela dizelskih automobila u većim gradovima, njemačka
je vlada prošlog tjedna u nastojanju da izbjegne potpunu zabranu
vožnje postigla s proizvođačima dogovor kojim se smanjuje
zagađenje okoliša ispušnim plinovima iz dizelaša.
Vlada je od kompanija zatražila da vlasnicima
automobila ponude poticaje za kupnju novih automobila i
ugradnju nove opreme. Pojedini proizvođači nisu pristali na
opciju ugradnje nove opreme, budući da se ukupni troškovi te
opcije procjenjuju na više milijardi eura, piše portal 24sata.hr.
Većina kompanija sugerirala je da se vlasnike potiče
da zamijene starije modele dizelaša za čišća
vozila, što bi kompanijama povećalo prodaju, iako uz
popuste, ali i otvorilo pitanje što će biti sa zamijenjenim
automobilima.
Bugarska je prošle godine iz zemalja EU-a uvezla više od 100
tisuća rabljenih automobila, od čega više od trećine
dizelaša s velikom razinom zagađenja, pokazuju podaci
aktivističke skupine Transport and Environment (Prijevoz i
okoliš).
‘Treba jasno odrediti što će se napraviti s istrošenim i slabo
prilagođenim vozilima’, naglašava europska povjerenica,
upozoravajući da je problem europski i da se ne može
ograničiti na razinu pojedinih država.
‘Plan njemačke vlade da se izbjegnu zabrane vožnje mogao bi još
više pogoršati problem’, upozorila je Bienkowska.
Iz njemačkog ministarstva okoliša poručili su da će pokušati
nadjačati otpor proizvođača automobila ugradnji skupih novih
sustava za filtriranje ispušnih plinova.
Kancelarka Angela Merkel branila je proteklog
vikenda dogovor s proizvođačima tvrdnjom da je bilo ključno
spriječiti zabranu vožnje u gradovima jer bi takav potez
utjecao na tisuće vlasnika dizelskih automobila koji automobilom
putuju na posao u grad.
Na nedavnom je stranačkom skupu ipak konstatirala da su
i proizvođači automobila ‘lagali i varali’, prodajući
automobile koji su zagađivali više no što su oni tvrdili.
‘Krivnja za sve veću sumnjičavost ljudi leži na automobilskoj
industriji a ne na političarima’, kazala je Merkel na skupu
stranačke mladeži u Kielu.
Dizelaši su se našli pod povećalom nakon što je Volkswagen 2015.
godine priznao da je koristio nezakoniti softver kako bi lažirao
razinu štetnih ispušnih plinova na regulatornim testovima.
Rezultat je bio skandal koji je tvrtku dosada stajao više od 27
milijardi dolara novčanih kazni, a razinu ispušnih plinova
lažirali su najvjerojatnije i neki drugi proizvođači.