MUP je početkom listopada započeo nikad veću nabavu opreme za nadzor brzine, koja će do 2020. rezultirati s postavljanjem 75 novih fiksnih radara i 150 kućišta uglavnom po Jadranskoj i Podravskoj magistrali. Radari bi na 92 lokacije trebali prijetiti i prije 2019. godine
Nema sumnje da je mnogima zapela knedla u grlu kad se nedavno
prolomila vijest da Ministarstvo unutarnjih poslova za 39,4
milijuna kuna nabavlja čak 75 novih fiksnih sustava za
automatsko mjerenje brzine i 150 kućišta. I to s dobrim razlogom.
Kad spomenuta oprema bude postavljena bit će to kraj ležernom
krstarenju na mnogim dionicama diljem Hrvatske, posebice na
Jadranskoj (D8) i Podravskoj magistrali (D2) koje će biti
doslovno posijane radarima.
Svi koji vole ‘oplesti po gasu’ već sad tako mogu početi gristi
nokte, iako će proći ponešto vremena dok sva ta oprema bude i
postavljena. MUP spomenutih 39,4 milijuna kuna, naime,
planira potrošiti u razdoblju do 2020., i to ne samo na fiksne
radare već i za nove Multanove i Pro Lasere, odnosno ručne i
stacionarne uređaje kojima će se opremiti policijske patrole,
piše portal jutarnji.hr/autoklub.
Isporuka i ugradnja opreme za nadzor brzine tako će se događati u
valovima i ovisiti o dostupnim sredstvima u Nacionalnom programu
sigurnosti prometa na cestama. No, da u policiji misle ozbiljno
pokazuje i što je MUP već u 2018. u svojem planu Godišnje nabave
za sustave kojima se nadzire brzina namijenio 26,7 milijuna… Osim
toga, da se represija ne misli odgađati pokazuje i što je već
poznat plan instalacije fiksnih radara. I to sve do 2020.
Tako se bez problema može iščitati da MUP još u 2018. planira
postaviti 29 fiksnih radara i 92 kućišta, dok se ugradnja
preostalih 46 radara i 58 kućišta očekuje tijekom sljedeće dvije
godine. I nema sumnje da će taj posao biti uspješno okončan, samo
je pitanje kada…
Koliko god, naime, bio poznat plan instalacije fiksnih radara, a
policija za ovih 92 kućišta predviđenih za ugradnju u 2018. znala
čak i točne lokacije, teško da će do kraja godine biti išta
postavljeno. Za to, prema svemu sudeći, neće biti vremena.
Ponuđači prema natječajnoj dokumentaciji ponude mogu dostavljati
sve do početka studenog pa je teško očekivati da će novi radari
krenuti u lov na prebrze ove godine. Čak i ako MUP brzopotezno
izabere ponuditelja i čitava priča prođe bez žalbe, jer sama
tvrtka koja dobije posao ima rok od 60 dana za postavljanje
radara.
Uostalom, koliko nabava zna potrajati pokazuje i posljednji
slučaj policijskih presretača – nabavka njih 26 planirana je još
2017., a izabrani Audiji A4 3.0 TDI konačno su isporučeni tek u
lipnju 2018. No, kad će točno uskrsnuti novi fiksni radari
zapravo je manje bitno, ono što je sigurno jest da će do sljedeće
turističke sezone biti kudikamo riskantnije stiskati gas.
Pokazuju jasno to i brojke. Već u 2019., prije ili kasnije, doći
će do zastrašujućeg porasta fiksnih radara na domaćim cestama u
odnosu na sadašnji arsenal. Prvi radari su, naime, postavljeni
još 2010. u okolici Splita, a količina opreme koja skrivena u
kućište otporno na metke bez greške snima sve prebrze u rasponu
od 30 do 250 km/h otada je porasla na 27 radara i 58 kućišta. Već
sljedeće godine njihov broj će se tako udvostručiti…
A pritom će se drastično povećati i broj kazni za prebrzu
vožnju, čiji je procvat krenuo baš 2014. kada su brojne fiksne
kamere posijane po Zagrebu, Rijeci, Osijeku, Varaždinu…
Već u 2015. je tako ispisano 279.813 kazni za prebrzu vožnju, 6
posto više u odnosu na 2014. (264.237 kazni), da bi u 2016.
policija ispisala rekordnih 323.564 kazne. Što bi reklo da je u
dvije godine broj prekršaja porastao za priličnih 21,7 posto. U
2017. je, doduše, došlo do svojevrsnog zatišja (296.666
prekršaja), no za vjerovati je da se uz novu opremu za nadzor
brzine takav podbačaj neće skoro ponoviti.
Ukratko
– Povrh radara čija je instalacija predviđena već u 2018.,
tijekom 2019. na ceste stiže još 30 radara i kućišta, dok u 2020.
slijedi ugradnja 16 radara i 28 kućišta. Nema sumnje da će se
kazne pisati kao na traci…
– Natječajem se traže sustavi koji mogu istovremenog bilježenja
brzinu najmanje šest vozila. Razlog tome je, kažu u policiji, što
će se radari u budućnosti možda seliti na ceste s većim brojem
traka
– Ako po ničemu drugom, povijest će pamtiti aktualnog ministra
unutarnjih poslova Davora Božinovića po najvećoj
nabavi opreme za nadzor brzine ikada
– 39,4 milijuna kuna vrijednost je nabave kojom MUP nabavlja 75
novih fiksnih radara i 150 kućišta
– 92 lokacije na kojima je planirano postavljanje fiksnih radara
u 2018. već je poznato i prikazali smo ih na kartama
– 4 milijuna kuna vrijednost je 100 ručnih i 50 stacionarnih
radara koji se također potražuju natječajem
Policija radarima naoružava i patrole
Uz fiksne radare koji će biti razmješteni po stupovima uzduž
prometnica, Ministarstvo unutarnjih poslova nabavlja i 100 novih
ručnih radara te 50 stacionarnih uređaja na tronošcu. Za te
natječajem je rezervirano 4 milijuna kuna. Kako natječaj još nije
zatvoren, a kamoli da su izabrani sami uređaji, možemo samo
nagađati o tome što će policija nabaviti. Iako tu ne bi trebalo
biti iznenađenja – u kategoriji radara na tronošcu glavni
kandidat bit će Multanova, a kod ručnih radara bitka će se voditi
između ProLasera i Binara. Kako god bilo, nema sumnje da će se
kazne pisati kao na traci…