Sukladno statističkim podacima, vozni park u Hrvatskoj prosječno je star oko 14 godina, što je veliki razlog za redovite, ali i izvanredne tehničke preglede koji se također obavljaju u za to ovlaštenim Stanicama za tehnički pregled
Tehnički neispravno vozilo jedan je od najčešćih uzroka prometnih
nesreća koje, nažalost, znaju završiti i sa smrtnim posljedicama.
Ni starost vozila ne doprinosi poboljšanju te statistike. Prema
podacima CVH, u 2017. godini od 2,065.038 registriranih
različitih motornih vozila u Hrvatskoj, ukupne prosječne starosti
13,99 godina.
Čak 69,54% osobnih vozila bilo je staro deset ili više godina,
dok je, primjerice, osobnih vozila starih izmedju dvije i pet
godina bilo tek 9,99%. Dakle, sukladno statističkim podacima,
vozni park u Hrvatskoj prosječno je star oko 14 godina, što je
veliki razlog za redovite, ali i izvanredne tehničke preglede
koji se također obavljaju u za to ovlaštenim Stanicama za
tehnički pregled.
Izvanredni tehnički pregled vozila može se obaviti u bilo kojem
trenutku eksploatacije vozila na zahtjev vlasnika ili u
situacijama u kojima je to propisano kao zakonska obveza.
Nekoliko je takvih situacija u kojima su vlasnici takvih vozila
obvezni obaviti izvanredni tehnički pregled.
‘Tuning’ vozila
Mnogi vlasnici vozila svoje limene ljubimce podvrgavaju
različitim preinakama kako bi bili brži i impozantnijeg izgleda.
Nakon prepravaka unutarnjih i vanjskih dijelova vozila,
primjerice motora, karoserije, podvozja ili svjetlosne
signalizacije, takvi se automobili više ne smatraju standardnima,
pa su obvezni proći postupak ispitivanja vozila.
Prometne nesreće i elementarne nepogode
Nitko se ni kao vozač niti kao suvozač ne želi naći u situaciji
sudjelovanja u prometnoj nesreći, pogotovo ne u ulozi onoga koji
je nesreću skrivio. Takve su situacije uvijek loše i stresne za
sve sudionike, no, kad se i dogode, potrebno je učiniti sve kako
se ne bi ponovile.
U većini slučajeva, automobili pretrpe određena oštećenja, manja
ili veća. Ako je nakon prometne nesreće, vozilo bilo na popravku
sklopova i uređaja važnih za sigurnost u prometu, obvezno je
proći izvanredni tehnički pregled. To isto važi i za vozila koja
su bitno oštećena u elementarnim nepogodama, primjerice poplavama
ili potresima.
Isključivanje iz prometa
Ne kontrolirate li redovito vaše vozilo, vrlo vam se vjerojatno
može dogoditi da vas, po službenoj dužnosti, prometna policija
isključi iz prometa, ako primijeti da je vozilo tehnički
neispravno. U tom slučaju, osim što ćete biti prekršajno
kažnjeni, prometna policija će vas uputiti na izvanredni tehnički
pregled vozila.
Kako biste izbjegli isključivanje iz prometa i plaćanje
prekršajne kazne, ako u bilo kojem trenutku posumnjate u
ispravnost svog vozila, najbolje je rješenje da obavite
izvanredni tehnički pregled na vlastiti zahtjev.
No, u prvom se redu trebamo zapitati koliko vrijedi ljudski
život? Nepobitna je činjenica da se tehničkim pregledima vozila,
bilo redovitim ili izvanrednim, definitivno umanjuje mogućnost
ugrožavanja u prometu, pa ih treba promatrati kao dodatna
ulaganja u osobnu sigurnost, odnosno sigurnost djece i ostalih
sudionika u prometu.