Kupujete polovni automobil? Ne da vam se maltretirati s prodavateljem? Još vas manje privlači prikupljanje i masno plaćanje papirologije koja vam je potrebna 'do registracije'? Ukoliko je odgovor na ova pitanja jedno jednoglasno 'da', imamo ideju i potencijalno rješenje
Prema statistikama kupovina novih automobila u zadnjih par godina
svodi se većinom na kupovinu onih službenih, dok su se privatne
osobe nekako više orijentirale na ona rabljena.
Prilikom kupovine polovnog automobila, opcije su vam relativno
male. Možete se osloniti na ponudu preprodavača auta koji se bave
uvozom automobila, ili pretraživati oglasnike na kojem se nakon
plaćanja situacija svela na te iste ‘sive dilere’.
Ne kažemo da oglasnik nije dobro mjesto za potražiti svoj novi
(stari) automobil pogotovo ako ste u potrazi za nekim starijim
modelom do par tisuća eura, no ako želite nešto novijeg godišta,
te što će vas poslužiti dulji niz godina morat ćete se malo bolje
potruditi. Pogotovo ako u glavi imate nekakav konkretan model
koji tražite.
Svi znamo da rizik kod kupovine uvezenih automobila u Hrvatskoj
nije neznatan, jer ni Nijemci više nisu samo Nijemci, pa postoje
velike šanse da će vam donedavni državljan neke druge zemlje u
Njemačkoj pokušati prodati ‘muda pod bubrege’. Jer i u Njemačkoj
(koju svi toliko idealiziraju) u današnje vrijeme svi pokušavaju
zaraditi na ovaj ili onaj način, pa je poštenje postalo poput
npr. navigacijskog sustava u sklopu osnovnog popisa opreme za
neki maleni gradski autić. Jednstavno ga nema.
Uostalom, ne tako davno primali smo oveću količinu prijetnji zbog
objave jednog u nizu takvih automobla, tj. jednog Audija koji je
od Njemačke do Hrvatske, odnosno od salona do salona izgubio
preko 100,000 kilometara i cijenom narastao za par tisuća eura.
Dakle, kako bi to izbjegli, prije ili poslije će vam pasti na
pamet misao kako bi uvoz automobila u hrvatsku bilo rješenje za
vas. Jer svi mi ovdje iz nekog razloga živimo u uvjerenju da
izvan granica Hrvatske svima cvatu ruže.
No činjenično stanje jest da su pojedini automobili doista
jeftiniji u zemljama poput Njemačke, Austrije i Italije – čak i
kada naši lihvarski porezi poskupe cijelu priču. Stoga se mnogi
odlučuju na uvoz polovnjaka iz spomenutih zemalja, a i šire.
Nekima je od nas (da ne imenujemo još jednom) ista takva ideja
pala na um prije nekoliko godina. Pronašao se idealan automobil u
Njemačkoj, te je krenula priča oko uvoza automobila. No proces
uvoza automobila u Hrvatsku je ispao toliko kompleksan,
kompliciran i eksploatatosrski (od strane hrvatskih institucija)
da su ‘neki’ ubrzo požalili što u svemu tome nisu imali
adekvatnu i stručnu pomoć.
Prvenstveno morate znati što vas sve čeka. Jer osim što na sam
proces pregledavanja i traženja za vas idealnog automobila
trošite enormnu količinu vremena na kraju svega postoji i onaj
najveći problem – vidjeti automobil uživo, susresti se s njegovim
vrlinama i manama, te u stvarnom svijetu provjeriti je li
automobil doista u stanju u kakvom je i opisan u oglasu.
To će vas naravno dodatno koštati i vremena i novaca (pogotovo
ako se dobro ne razumijete u automobile), a to je u svakom
slučaju problem ukoliko je cijena jedna od bitnijih okosnica kod
kupnje automobila. Nadalje trebate znati da cijena za koju se taj
automobil prodaje nije vaša konačna cijena. Dapače, ta je cijena
samo početak, jer vas već pri prelasku granice čeka vječno novaca
gladna država, te će vas službenici iste vrlo rado izuti iz
cipela i naplatiti vam takve gluposti da nećete moći vjerovati.
Jer izuzev PPMV-a (odnosno posebnog poreza na motorna vozila za
one kojima skraćenice ne znače baš puno) već iza prvog ugla
čekaju troškovi prijevoza automobila, carine i još pokojeg
troška. Stoga u pravilu ovako ‘na blef’ praktički da i nije
moguće točno izračunati koliko će vas cijela priča oko uvoza
automobila zapravo koštati. I to je doista velik problem koji na
dnevnoj bazi postaje sve većim.
No srećom pa i za to postoje servisi (kalkulator uvoza
automobila) koji nam tu ugrubo uskaču u pomoć, pa kako ne bismo
pričali u prazno i nudili tek neke općenite informacije, ajmo
spomenuti jedan konkretan na koji smo naletjeli prije nekog
vremena.
Ukratko, radi se o servisu koji se naziva Micardo –
autrijskoj tvrtki koja se bavi prikupljanjem raznoraznih oglasa u
jednu ogromnu bazu s koje na jednom jedinom mjestu možete
pretraživati marke, modele, izvedenice modela, pakete opreme i
još hrpetinu toga. I naravno da nam ne pada na um pisati
besmislene reklame, te navoditi nekakve općenite primjere, već
bismo puno radije cijelu priču bazirali na jednom realnom
primjeru. Pa krenimo…
Recimo da tražimo Ford Mustang iz 2008. godine. Dakle 10 godina
star automobil koji izuzev pomalo arhaičnog ovjesa nudi zvuk
Godzille u tjeranju, te status sveameričke ikone u kojoj bismo
rado uživali na dnevnoj bazi. Racimo isto tako i da tražimo
GT-verziju modela, jer nam se ‘baby’ varijante i
‘štedljive’ ideje ne motaju po glavi, pa bilo što s
V6-motorom jednostavno nije interesantno.
Recimo da uz gromoglasni i grgljajući američki V8 tražimo i
pomični krov, jer nam se ideja seksa pod zvijezdama izuzetno
dopada, a recimo i da nam je automatski mjenjač puno draži od
manualnog, jer smo jednostavno lijeni. Dakle, reklo bi se da
tražimo nešto posebno i poprilično detaljno, zar ne?!
Uglavnom, već pri prvom pokušaju pronašli smo nekih devedesetak
primjeraka razbacanih po raznoraznim oglasnicima diljem Austrije
i Njemačke. Ali za razliku od njih, micardo nam je ponudio
jedinstvenu bazu na kojoj smo ih mogli jednim potezom pogledati
sve. Samim time nam je pretraga bitno olakšana, pa nije prošlo
puno klikanja dok nismo izdvojili nekoliko ‘kandidata’ i od
njih odabrali Mustang zbog kojeg nam je na usta počela
nekontrolirano curiti slina.
Radi se o GT-varijanti s V8-motorom i u ‘topless-izdanju’.
Automobil je sive boje i djeluje kao jedan sasvim respektabilan
primjerak ove američke ikone. No taj je pregled samo jedan mali
dio onoga što je ovaj servis u stanju ponuditi, jer izuzev cijene
u Njemačkoj i izračuna davanja za Hrvatsku, moguće je
kontaktirati ekipu koja iza ovog servisa stoji i uvjeriti se u
kvalitetu vlastitog odabira kroz određene korake.
Za početak tu je stvaran kontakt, jer mail (odnosno upit) uvijek
možete poslati osobno. Zatim je tu nekoliko opcija koje uz
određenu naknadu rezultiraju dostavom automobila uz obavezan
pregled pred vaša vrata. Time se izbjegava bjesomučno
raspitivanje kod nezainteresiranih službenika resornih
institucija, nepotrebni razgovori s carinicima i drugim
‘krvopijama’, te još sto i jedna otegotna okolnost.
I da…tih nekoliko stavki diže ukupnu cijenu za otprilike 2,000
eura (s uključenim osiguranim transportom po cijeni od 800 eura,
koji u privatnom aranžmanu nema osiguranje i nije ništa
jeftiniji) , ali iz naše situacije od prije 4-5 godina možemo
reći da bismo te novce vrlo rado platili. Jer miran san i
pomanjkanje stresa jednostavno nema cijenu.
Sam servis surađuje s hrpetinom mehaničara i tvrtki koje među
zaposlenicima imaju stručnjake koji na licu mjesta umjesto vas
rade izvid automobila uživo. Dakle, jednim klikom možete doslovce
poslati nekog od mehaničara u dotični salon sa zadatkom pregleda
Mustanga u detalje.
Tada se izuzev fotografiranja i ukazivanja na čak i najmanje
‘greškice’ dobiva i formular koji automobil kroz ocjene po
segmentima definira unutar čak 87 točaka, a na kraju cijele priče
dolazi i garancija od strane micarda, te je margina greške doista
svedena na minimum i možemo biti sigurni kako na našu adresu
stiže Mustang ne samo da je nekih 25% jeftiniji nego bilo koji u
Hrvatskoj, već i jedan od automobila u koji nećemo morati uložiti
tisuće i tisuće eura već prije prve registracije u Hrvatskoj.
Uglavnom, kad se sve zbroji i oduzme, servis Micardo u domeni
kupnje automobila iz drugih država EU bez problema može biti prvo
mjestu u Hrvatskoj. Jer svojom osnovnom idejom nema deranje kože
s leđa potencijalnim klijentima, već služi kao čak 14 puta veća
baza automobila od bilo koje druge, te time besprijekorno služi
svima onima koji su odlučili kupiti vozilo iz druge države, te
koji žele uštedjeti novaca prilikom kupnje vozila, piše portal
Automobili.hr.
Također vrijedi spomenuti kako sam servis u svojoj bazi nudi i
oveći broj automobila koji se često i ne nude na hrvatskom
tržištu, jer i to definitivno predstavlja prednost. A o
benefitima poput osiguranja, prijevoza, rješavanja nemile
papirologije i inicijalnog, te izuzetno detaljnog pregleda svakog
automobila da i ne pričamo.
E sad…nekima će možda daljina i svi ti službeni potezi
predstavljati problem. Jer kao što svi jako dobro znamo, Hrvati
se vole cjenkati, rušiti cijene i pri tome navoditi gluposti
poput ‘gume nisu dobre’, ‘tu imaš malo hrđe’ i ‘ovo treba
pretapecirati’.
Ali sve to na Micardu ne predstavlja nikakav problem, jer ako
znate neki strani jezik, možete sami kontaktirati prodavača,
saznati sve živo i neživo o automobilu, te pregovarati oko cijene
čak i prije nego se službeni izvid od strane servisa uopće
pokrene.
Dakle, cijena koju ste spremni platiti ne mora nužno odgovarati
cijeni koja je navedena u sklopu oglasa, pa uz malo sreće i
pregovaračkih sposobnosti, prodavatelj ne mora nužno zadržati
cijenu koju je inicijalno napisao. Dakle, kao na sajmu, samo bez
kiše, sunca, smrada ustajalih ćevapa i šibicara koji vam tijekom
razgledavanja automobila na sajmu ne daju mira.
Uglavnom, ova je potraga za Mustangom GT bez krova trenutno plod
naše mašte, jer u ovom momentu nemamo novaca niti za njegovih
četiri kotača. No usprkos tome kupnja Mustanga za neke od nas
predstavlja plan i program koji će kad-tad postati aktualnost, a
ne samo mokri san.
A kad se to dogodi, možete biti 1000% sigurni da se nećemo
dovesti u situaciju da nas muljaju, veslaju i varaju naše divne i
predivne službe i ministarstva, već ćemo u nekoliko klikova
cijelu priču prebaciti na micardo i djelatnike ovog servisa.
A zašto? Jednostavno zato što nam se ideja paketa potpune usluge
uz apsolutno pomanjkanje stresa itekako dopada, i ne samo zbog
toga.