Bilo je samo pitanje vremena kada će njemački sudovi osim u gradovima početi uvoditi zabrane prometovanja automobila pokretanih starijim generacijama dizelaša i na ključnim dionicama kultnog Autobahna, piše Deutsche Welle
Čini se da su se stvari upravo počele odvijati jako, jako brzo po
pitanju progona dizelaša s njemačkih cesta.
Podsjetimo, prije tek nekoliko dana upravni je sud odlučio
da gradovi Bonn i Köln moraju uvesti zabrane prometovanja
dizelaša koji ne zadovoljavaju norme o čistoći ispušnih
plinova.
Odlučeno je, naime, da dizelaši Euro 4 norme neće moći
prometovati centrima tih dvaju gradova od travnja iduće godine,
dok će se ta zabrana zahvatiti i dizelaše Euro 5 norme kojima će
ulazak biti zabranjen od rujna 2019. godine. I sve to na
činjenicu da su Stuttgart, Frankfurt, Mainz, Aachen i Berlin već
objavili takve planove, dok je u Hamburgu dio dizelaša već
zahvaćen zabranama.
Sada su sudovi po prvi put, na iznenađenje mnogih, odlučili
uvesti zabranu prometovanja starijih dizelaša i na Autobahnu!
Konkretno, na dijelovima autocesti A40, jedne od prometom
najopterećenijih dionica koja prolazi kroz industrijsku Rursku
oblast i preko Njemačko-nizozemske granice, s početkom
primjenjivanja zabrane od srpnja iduće godine.
Zabrana se odnosi i na određena područja gradova Gelsenkirchena i
Essena. Ipak, Autobahn Nijemcima predstavlja gotovo pa svetinju,
nešto sasvim drugo od središta gradova, žilu kucavicu kompletnog
prometa i opću povezanost zemlje pa čudi da su iz Ministarstva
zaštite okoliša Sjeverne Rajne-Vestfalije prihvatili prigovor
njemačke državne potpore za zaštitu okoliša (DUH) na čistoću
zraka na dijelovima sporne autoceste A40, piše portal jutarnji.hr/autoklub.
S ovakvom odlukom bez presedana, dakle zabrana prometovanja
starijim dizelašima na autocestama sasvim je jasna poruka
sudova – zbogom dizelu. Jer od srpnja iduće godine kad
zabrana stupa na snagu primjer bi mogli slijediti i druge oblasti
zemlje s jakim eko-lobijem gdje prolaze važni pravci Autobahna
što bi definitivno označilo ‘konačan pad’ dizela. No, i bez
takvog scenarija prodaja novih dizelaša u Njemačkoj već je
drastično pala na tek 31,1 posto od ukupnog broja prodanih vozila
u prvoj polovici 2018. u odnosu na 43,1 posto lani i uskoro bi po
brojnim pokazateljima mogla dotaknuti samo dno.
I ne samo kupci, već i sami proizvođači sve više napuštaju
dizelski pogon budući da razvoj takvih motora jednostavno postaje
neisplativ o čemu smo već pisali i naveli 12
proizvođača koji više uopće neće nuditi dizelaše. Za kraj,
gledajući iz naše hrvatske perspektive uglavnom nam izgleda
nevjerojatan taj rat koji se vodi protiv dizelaša u Njemačkoj i
da to već poprima razmjere prave histerije. I to u zemlji gdje je
autoindustrija ključna ekonomska grana. No to je već tema za neku
drugu priču…
Sada je sigurno da ovakvi događaji koji sigurno nikad više
neće krenuti na bolje za dizelaše, našim kupcima rabljenih
dizelaša iz unosa iz Njemačke osiguravaju priliku da još
povoljnije dođu do pojedinog željenog modela kojima će
‘gore’ korištenje biti sve ograničenije, kako stvari stoje
čak i na autocestama. Budući da kod nas razina zagađenja nije ni
blizu razinama u Njemačkoj bojazni od ovakvih restrikcija kod nas
nema ni na vidiku…