Pojeftinjenja novih automobila s cijenom do 150.000 kuna neće biti, ali za one skuplje hoće, no to pojetinjenje neće biti pretjerano. Primjerice, na autu od milijun kuna, trošarina će biti manja za oko 28.000 kuna
Od Nove godine mijenja se obračun trošarina na
automobile. Po novom će se emisija ugljičnog dioksida
obračunavati prema prijeđenom kilometru. To bi trebalo
rezultirati trošarinama koje će u prosjeku biti 6,8 posto
niže.
Ako se nastavi dosadašnji trend kupnje automobila, državni tajnik
Ministarstva financija procjenjuje da će to na godišnjoj razini
značiti 350 milijuna kuna manjeg poreznog opterećenja za
građane.
Vlada je ‘Nacrt uredbe o posebnom porezu na motorna vozila’
objavila na stranici e-Savjetovanja, gdje se mogu davati
mišljenja o prijedlogu uredbe i izračunima.
Prema Nacrtu, mijenjala bi se samo vrijednosna naknada za
automobile s prodajnom cijenom iznad 150.000 kuna, jer se za
one do te cijene ona ne plaća.
Tako će se prema novom prijedlogu trošarina za automobile s
cijenom između 150.000 i 200.000 kuna plaćati s fiksnih 2000 kuna
i još 3 posto od prodajne cijene umanjene za 150.000 kuna.
Kako je izračunao Večernji, tako bi Renault Megane
Intens Blue dCi 115, kojem je prodajna cijena 154.419 kuna i
trošarina 5981 kunu trebao pojeftiniti za 102,62 kune.
Na Hondi Civic 1,5 turbo Executive, koja košta
206.952,83 kune, sadašnja trošarina košta 14.606,70 kuna, dok bi
po novom izračunu ona trebala biti niža za 1139,7 kuna.
Na BMW-u Serije 8 koji košta 1,007.887,5 kuna (s PDV-om), po
novome imao trošarinu od 215.810,87 kuna, odnosno opipljivih
27.815,15 kuna manje.
Nakon uvođenja novog WLTP ciklusa mjerenja potrošnje goriva 1.
rujna ove godine, gotovo svim automobilima je porasla potrošnja
goriva i ispust CO2. Kako se trošarine prema ekološkom kriteriju
plaćaju baš prema ispustu CO2, znatno poskupljenje trošarina
izbjegnuto je primjenom koreliranog NEDC sustava do daljnjega,
odnosno najmanje do kraja 2019. godine.3
Marić: Htjeli smo iznivelirati mogući rast
cijena
Uredbu o posebnom porezu na motorna vozila koja stupa na snagu 1.
siječnja komentirao je u petak ministar financija Zdravko
Marić.
– Na globalnoj razini pojavio se novi sustav mjerenja, WLTP, koji
znači da se ne traži samo laboratorijsko mjerenje ispušnih
plinova, nego, i empirijsko, što bi u konačnici moglo rezultirati
povećanjem cijena pojedinih automobila, poglavito onih višeg
cjenovnog ranga, odnosno više vrijednosti, sukladno tome, mi smo
donijeli uredbu da se vrijednosna komponenta dodatno snižava kako
vi se iznivelirao taj potencijalni porast cijena kod viših
cjenovnih kategorija automobila, s obzirom na tu novu kategoriju,
to je zapravo snižavanje vrijednosne komponente za oko sedam
posto – rekao je Marić.
To bi moglo značiti da bi cijene za sve automobile u konačnici
mogle ostati iste, zaključuje portal 24sata.hr.