Razlika između dobrih svjetala i onih koja nisu zadovoljavajuća je ogromnih 72 metra
Američki Osiguravateljni institut za cestovnu sigurnost (IIHS)
proveo je jedno od korisnijih istraživanja, ono o kvaliteti
automobilskih svjetala. Sami ste se uvjerili koliko je teško
voziti u noći sa slabim svjetlima čiji snop pokriva minimalnu
udaljenost ispred vas.
IIHS je proveo istraživanje na američkim modelima automobila, ali
ništa bolje ili lošije nije u Europi. Testirane su prednje lampe
na 95 novih vozila, a samo su Hyundaijeva limuzina Genesis G90 i
Lexus NX dobili maksimalnu ocjenu.
Problematičnije je, međutim, da postoje ogromne razlike u
svjetlima ovisno o opremi koju uzmete uz isti automobil. Budimo
slikoviti, uz najjeftiniju verziju dobit ćete lampice čija snaga
podsjeća na zamračeni noćni klub koji će svojim nastupom
počastiti striptizeta, a nadoplatite li ponekad i više od 20
tisuća kuna, dobit ćete svjetla kao na Maksimiru kad se igra
večernja nogometna utakmica.
IIHS je čak 67 posto vozila ocijenio lošim ili tek malo boljim od
te najniže ocjene, a razloge treba tražiti u lošim svjetlima na
baznim modelima automobila.
Polovica prometnih nesreća sa smrtno stradalima u Americi događa
se po noći (tu se ne razlikujemo), a pedeset posto od te
vrijednosti na mračnim cestama – bez javne rasvjete. Zbog toga su
svjetla iznimno važna.
Preporučuje se da je minimum sigurnosnih zahtjeva ispunjen kad
svjetla s 5 luksa osvjetljavaju 100 metara ceste. Kad padne noć
sjetite se ovog teksta i probajte procijeniti snagu svjetala u
vašem vozilu. Ako nemate visoku razinu opreme ili niste posebno
nadoplatili bolja svjetla rezultatom nećete biti zadovoljni.
Nitko od proizvođača automobila ne traži da laserska svjetla
poput Audijeva Matrixa ugrade na najmanji automobil koji košta
10.000 eura, ali osnovna svjetla morala bi biti kvalitetnija,
piše revijahak.hr.