Neadekvatnom se brigom o autu ubrzava proces starenja, što nerijetko rezultira nepotrebnim i skupim troškovima
Servisni se intervali moraju poštivati i automobil valja redovno
održavati, no nekada to ‘redovno’, zbog naših pogrešaka, dođe
ipak malo prebrzo. Neadekvatnom se brigom o autu ubrzava
proces starenja, što nerijetko rezultira nepotrebnim i skupim
troškovima. Da bismo to izbjegli treba navrijeme uočiti
nepravilnosti i shodno tome reagirati.
Na primjer, svaki automobil ima indikator razine ulja pa ako se
on kojim slučajem upali što prije potražite pomoć kod provjerenog
automehaničara. Također, svako ulje ima svoj vijek trajanja, a
sukladno promjeni ulja treba zamijeniti i filtar.
Nadalje, kao i za ulje, postoje brojni indikatori koji ukazuju da
nešto nije u redu s vozilom. Neki od njih, oni žuti, zanemaruju
se jer po pravilu samo upozoravaju. Zašto je to tako? U velikoj
većini slučajeva vozači reagiraju na crvenu lampicu jer ona jasno
daje na znanje kako je nešto pokvareno pa je važno što prije
zaustaviti vozilo, a to nije slučaj, pa vožnju nastavljamo, a
kilometri se gomilaju. Nakon toga slijede potencijalna velika
oštećenja na pojedinim dijelovima automobila pa su popravci veći
i puno skuplji.
Neprilagođavanje vožnje uvjetima na cesti, ali i vremenskim
uvjetima, često dovodi do prijevremenih servisa, velikih
troškova, a ni prometne nesreće nisu isključene. Užurbani nas
način života često natjera da sve obavljamo brzo i nesavjesno,
zbog čega tražimo alternativne pravce koji su često puni ležećih
policajaca, ali i rupa na cesti, preko kojih neki vozači doslovno
prelete. Neprestano lupanje o rupe smanjuje vijek trajanja
vitalnih dijelova automobila, a povećava se i mogućnost gubitka
kontrole nad vozilom, što može rezultirati i težim ozljedama.
Kontrola stanja guma od iznimne je važnosti za sigurnu
vožnju, ali i za kvalitetno održavanje automobila. Istrošena guma
ima veći put zaustavljanja, a to znači jače pritiskanje na
papučicu kočnice, čime se potrošnja kočnih obloga povećava pa
dolazi do njihova prijevremenog ‘umora’ i promjene. Usto,
nepravilnost gume po stanju, godini proizvodnje i vremenskim
uvjetima direktno utječe na prometnu sigurnost, a samim time i
stanje auta.
I na kraju, ali ne najmanje važno, je pravovremeno uklanjanje
prljavštine s automobila. Taloženjem masnih i ostalih naslaga
onemogućava se kvalitetan uvid u stanje pojedinih dijelova
automobila pa se često previde neki sitni kvarovi koji poslije
uzrokuju velike novčane izdatke i dugotrajne popravke, piše
portal oryx-asistencija.hr.
Osim toga, prljavština ima negativan utjecaj na gotovo svaki dio
automobila, od limarije do kožnih i plastičnih dijelova
unutrašnjosti. Posebnu pažnju, za zimskih dana, treba obratiti na
velike količine soli koja se posipa po cesti, a može
nagristi lak pa ni korozija nije isključena.