Tržište u Hrvatskoj se oporavlja, no tek svaki četvrti auto kupuju privatni kupci, a njihov izbor je skromniji od ukupne i zavaravajuće slike tržišta novih auta
Iako definitivne podatke možemo očekivati tek za desetak dana,
već sad je jasno – najpopularnija marka na hrvatskom tržištu
je Volkswagen. Do kraja studenog ove godine prodao je 8707
automobila i tako uvelike nadmašio drugi Renault (5599 prodanih
auta). Na trećemu mjestu je Škoda, a Česi proizvode i
najprodavaniji auto 2018. godine, Octaviju (2879 automobila do
kraja studenog).
No je li to zaista prava slika onoga što kupci u Hrvatskoj
preferiraju, što si mogu priuštiti i što, na kraju krajeva,
kupuju?
Izostavimo li s popisa najprodavanijih auta kupce poput
rent-a-cara, tvrtki i državnih institucija, dolazimo do
zabrinjavajuće činjenice da ‘mali’ privatni kupci ove godine
u ukupnom tržištu sudjeluju s 25,7 posto, ali i do sasvim novog
odnosa snaga među najpopularnijim markama u Hrvatskoj.
Na popisu deset najprodavanijih marki privatnim kupcima
Volkswagen nije uvjerljivo prvi, nego tek treći. Također, Škode
među deset najprodavanijih marki uopće nema. Ta marka čak 88
posto svojih automobila prodaje ‘velikim kupcima’.
Kad je riječ o prodaji ‘malim’ privatnim kupcima, odnos
snaga je potpuno ispremiješan. Kako smo naveli, Suzuki je
uvjerljivi broj 1 s 2069 prodanih auta, drugi je Hyundai, a VW
tek treći.
Rast našeg tržišta od čak 18,5 posto u odnosu na prošlu godinu je
impresivan, no to što je tek svaki četvrti auto prodan
privatnom kupcu zabrinjava. Ipak, udio privatnih kupaca ove
je godine u odnosu na prošlu porastao s 24,9 na 25,7 posto, a
ukupna prodaja privatnim kupcima 22 posto.
Dakle, prodaja privatnim kupcima raste brže nego prodaja
‘velikim kupcima’. No ne treba zaboraviti da su mnogi auti
koji se u statistikama vode kao vozila tvrtki zapravo kupljeni za
privatne potrebe, a privatni kupci sve više ‘kupuju’ i na
leasing, što se u statistikama također vodi kao prodaja tvrtkama.
Privatni kupci u Hrvatskoj ipak nisu ‘pred
izumiranjem’, kako bi se to moglo zaključiti površnim
pogledom na statistike, a i modeli koji se biraju nisu loši.
Nekad su najprodavaniji auti privatnim kupcima bile ogoljele
verzije Renaulta Clija ili stare Opel Astre Classic, a danas je
to Suzuki Vitara, simpatični SUV koji nije skup, no još je mnogo
skuplji od najjeftinijih modela na tržištu, zaključuje portal
24sata.hr.