Iako je jutarnje čišćenje automobila od snijega i leda jedan od najneugodnijih zimskih svakodnevnih poslova treba ga obaviti temeljito. Nikako ne sjedajte u automobil ako su stakla zaleđena ili ako na njemu još ima debelih naslaga snijega.
Zaleđena stakla redovita su zimska pojava čak i kada nema snijega
ili drugih padalina. Do zaleđivanja stakala dolazi zbog niskih
temperatura i visoke razine vlage u zraku, a taj problem može se
prevenirati ili jednostavno ukloniti. Naime, stavite li na stakla
auta navečer komad kartona ili specijalnu navlaku koju je moguće
kupiti u mnogim trgovinama do zamrzavanja neće niti doći. Pa i
kada su stakla zamrznuta nije ih teško odlediti.
Kako piše portal oryx-asistencija.hr, najbolja metoda je
struganje leda posebnom lopaticom (strugalicom) s kojom ćete
najtemeljitije očistiti tanke slojeve leda. Ako je sloj deblji
treba kombinirati metodu grijanja automobila, korištenja
specijalnog spreja za odleđivanje i struganja.
Sam sprej prilično je neefikasan na tankim slojevima leda
jutarnjeg mraza. On ih odmah otapa ali nakon što brisačima
obrišete stakla i krenete u vožnju primijetit ćete da se staklo
ponovo zamrzava i onemogućuje vam pogled prema naprijed. To je
zbog tankog sloja tekućine koja je ostala nakon brisanja
brisačima i koja se pod utjecajem vjetra od vožnje ponovo
zamrzava. Dakle koristite li sprejeve i odmah nakon toga sjedate
u hladan auto te krećete u vožnju, staklo treba detaljno
obrisati.
Osim vjetrobrana treba očistiti i sva druga stakla jer bočna i
stražnja vidljivost također mogu biti od presudne važnosti
prilikom izbjegavanja nezgoda. Nemate li pri ruci strugalicu
pazite čime improvizirate. Omot CD-a ili osobna iskaznica mogu
poslužiti ali i puknuti, a pretvrdi ili previše oštri predmeti
oštetit će staklo.
Mnogo veći problem je jutarnje čišćenje snijega, pogotovo ako ga
je napadalo više od 2-3 centimetara. Valja se dobro obući i s
metlom ili metlicom te strugalicom za led prionuti na posao.
Očistiti 20, 30 centimetara novonapadalog snijega s automobila,
pogotovo s visokog SUV-a nije nimalo lako i zato mnogi ovdje
postupaju neispravno – očiste samo stakla, a ostave snijeg na
poklopcu motora i na krovu.
Upravo snijeg s krova predstavlja najveću opasnost. Ako je suh
tijekom vožnje može letjeti na sve strane i tako ograničavati
vidljivost ostalima u prometu. Ako je mokar neće letjeti naokolo
već će u jednom trenutku prilikom ubrzanja, kočenja ili u zavoju
jednostavno skliznuti s krova.
Ako pritom sklizne na vjetrobran (nerijetka situacija prilikom
kočenja) vozač ostaje ‘potpuno slijep’ i veliki su izgledi
da dođe do nezgode, naleta na drugo vozilo ili pješaka, u tih
nekoliko sekundi dok se ne snađe i zaustavi vozilo ili brisačima
uspije ukloniti snijeg. Također dogodi li se to na brzoj cesti
postoji velika opasnost da se netko drugi zaleti u vozilo koje se
zaustavilo zbog snijega na vjetrobranu.
I stoga je u potpunosti logično da je vožnja s automobilom kojem
nije očišćen snijeg s krova ili koji ima zaleđena stakla prekršaj
prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Za njega vas
policija može kazniti s 700 kuna, što je mnogo, ali ništa u
odnosu na druge posljedice koje možete imati zbog neočišćenog
automobila.