Vlasnici automobila u većini slučajeva više pažnje poklanjaju zdravlju svojeg limenog ljubimca nego samome sebi
Međutim, čini se da se tu radi tek o manjem broju vozača koji
znaju da se servisni intervali moraju poštovati i da automobil
treba redovito održavati. Ipak, nekada to ‘redovito’, zbog naših
pogrešaka, dođe malo prebrzo. Neadekvatnom brigom o autu ubrzava
se proces njegova starenja, što nerijetko rezultira nepotrebnim i
skupim troškovima. Da bi se to izbjeglo, treba na vrijeme uočiti
nepravilnosti i shodno tome reagirati.
Svaki noviji automobil ima indikator razine ulja, i ako se kojim
slučajem upali, treba što prije potražiti pomoć kod provjerenog
automehaničara. Istodobno, svako ulje, bilo sintetičko,
polusintetičko ili mineralno, ima svoj vijek trajanja, a sukladno
promjeni ulja treba zamijeniti i filtar. To je normalna
procedura, ali neki zbog štednje izbjegavaju i promjenu filtra,
što može dovesti do neželjenih posljedica.
Nadalje, kao i za ulje, postoje brojni indikatori koji
upozoravaju da nešto nije u redu s vozilom. Neki od njih, oni
žuti, zanemaruju se jer u pravilu samo upozoravaju. U velikoj
većini slučajeva vozači reagiraju na crvenu lampicu, jer ona
jasno daje na znanje da je nešto pokvareno pa je važno što prije
zaustaviti vozilo.
Međutim, s upaljenom žutom lampicom to nije slučaj, pa se vožnja
nastavlja, a kilometri se gomilaju. Nakon toga slijede velika
oštećenja na pojedinim dijelovima automobila, pa su popravci veći
i puno skuplji.
Kontrola stanja guma od iznimne je važnosti za sigurnu vožnju,
ali i za kvalitetno održavanje automobila. Istrošena guma ima
veći put zaustavljanja, a to znači jače pritiskanje na papučicu
kočnice, čime se potrošnja kočnih obloga povećava pa dolazi do
njihova prijevremenog ‘zamora’ i promjene. Uz to,
nepravilnost i istrošenost guma, godina njihove proizvodnje i
vremenski uvjeti direktno utječe na prometnu sigurnost, a samim
time i na stanje auta.
Vožnja neprilagođena uvjetima na cesti, ali i vremenskim
uvjetima, često dovodi do prijevremenih servisa, velikih
troškova, a ni prometne nesreće nisu isključene. Užurbani način
života često nas tjera da sve obavljamo brzo i nesavjesno, zbog
čega tražimo alternativne pravce koji su često puni ‘ležećih
policajaca’, ali i rupa na cesti, preko kojih neki vozači
doslovno prelete.
Neprestano lupanje o rupe smanjuje vijek trajanja vitalnih
dijelova automobila, a povećava se i mogućnost gubitka kontrole
nad vozilom, što može rezultirati i težim ozljedama. Ništa manje
nije važno i pravodobno uklanjanje prljavštine s automobila.
Taloženjem masnih i ostalih naslaga onemogućava se kvalitetan
uvid u stanje pojedinih dijelova automobila, pa se često previde
neki sitni kvarovi, koji poslije uzrokuju velike novčane izdatke
i dugotrajne popravke.
Osim toga, kako piše portal slobodnadalmacija.hr, prljavština ima
negativan utjecaj na gotovo svaki dio automobila, od limarije do
kožnih i plastičnih dijelova unutrašnjosti. Posebnu pažnju, za
zimskih dana, treba obratiti na velike količine soli koja se
posipa po cesti, a može nagristi lak pa ni korozija nije
isključena.