Ostalo je još samo usuglasiti ove mjere s Europskom komisijom i one će postati zakon koji će se morati provoditi na cijelom teritoriju EU
Europske ceste su najsigurnije na svijetu! Na njima godišnje
smrtno strada 49 ljudi na milijun stanovnika, a svjetski prosjek
je 174 poginulih na milijun stanovnika. Međutim, to nije
dovoljno. Doista, neće biti dovoljno sve dok ceste ne postanu
maksimalno sigurne i dok na njima neće biti poginulih. Djeluje
kao utopija, ali Europska unija ne odustaje od tog cilja.
Europski parlament dao je zeleno svjetlo novom setu mjera, kojemu
je cilj učiniti automobile sigurnijima. O većem dijelu tih mjera
smo pisali, ali tu su i novi detalji. Idemo redom…
Sva nova vozila koja će se prodavati na tržištu EU moraju
imati:
– Automatsko ograničenje brzine: održavanje brzine vozila na
tempomatu sukladno znakovima ograničenja brzine ili, ako vozilo
nije na tempomatu, vibracijom pedale gasa ako prijeđete dopuštenu
brzinu
– Sustav koji prepoznaje umor i alarmira vozača
– Sustav koji prepoznaje distrakciju i alarmira vozača ako
pogledom ne prati cestu (pisanje poruka na mobitelu, čeprkanje po
infotainment sustavu…)
– Obavezno uključivanje sva četiri pokazivača smjera kad vozač
naglo koči
– Sustav koji prepoznaje opasnost od naleta na osobe ili objekte
pri vožnji unazad (senzori i kamere)
– Sustav za mjerenje tlaka u gumama
– Alkotester u automobilu – vozač će morati puhati u uređaj u
vozilu (ako je alkoholiziran vozilo se neće pokrenuti)
– Uređaj koji snima parametre vozila prije, tijekom i nakon
nesreće
– Sustav automatskog kočenja u slučaju nužde
– Sustav upozorenja na napuštanje prometnog traka
– Autobusi i kamioni morat će biti dizajnirani tako da vozači
mogu vidjeti ranjive sudionike u prometu bez pomoći kamera i
retrovizora (veće staklene površine)
Kako piše portal revijahak.hr, ostalo je još samo usuglasiti
ove mjere s Europskom komisijom i one će postati zakon koji će se
morati provoditi na cijelom teritoriju EU.
Dakle, svi novi automobili koji će se prodavati u Hrvatskoj imat
će u serijskoj opremi te sustave. Naravno, treba očekivati i višu
cijenu vozila.
Za kraj još samo par brojki, od 2001. do 2017. broj smrtno
stradalih na cestama u EU pao je 57.5 posto. Zbog ljudskih
pogrešaka događa se 95 posto nesreća. Najsigurnije europske
zemlje su Švedska, Velika Britanija i Nizozemska. Države s
najlošijim prometnim statistikama su Rumunjska, Bugarska i
Hrvatska.