Iako Hrvatska s maksimalnim ograničenjem brzine na 130 km/h spada u svjetske 'brzinske oaze', postoje države u kojima se može voziti i brže, zapravo višestruko brže...
Njemačka
Naravno, svima nam na pamet odmah pada Njemačka. Legendarni
‘Autobahn’ postoji od 1932., kada je napravljena prva dionica
autoceste između Kölna i Bohna. Danas, 87 godina poslije,
Njemačka ima 12.996 kilometara autocesta, na kojima je dozvoljeno
juriti bilo kojom brzinom. Zbog toga su njemačke autoceste stekle
poseban status u automobilskoj javnosti. Danas, ako nema
posebnoga znaka, na autocesti možete juriti koliko možete i
želite. No sve je više dionica s ograničenjem.
Ujedinjeni Arapski Emirati i Saudijska Arabija
‘Najbolji od ostalih’ (kada izuzmemo Njemačku) su
Ujedinjeni Arapski Emirati. U toj se državi na jednoj
autocesti smije voziti 160 km/h. Riječ je o novoj autocesti ‘Abu
Dhabi’, koja je u promet puštena ove godine. Ipak, ako prekršite
maksimalnu brzinu samo 1 km/h bit ćete strogo kažnjeni jer su
kamere na svakih nekoliko kilometara. Osim Ujedinjenih
Arapskih Emirata, pustinjska oaza za jurnjavu je i Kraljevina
Saudijska Arabija. Službeno ograničenje na autocestama je 140
km/h, no policija u principu tolerira prekoračenje do 20
km/h. Ni policijske kontrole nisu tako česte kao u Emiratima, a
kamere su vrlo rijetke.
Poljska i Bugarska
Maksimalna brzina je 140 km/h. Dozvoljena je i u dvjema
europskim državama. U Poljskoj takvo ograničenje vrijedi na
novoizgrađenim autocestama, a stare, kojima nedostaje moderna
prometna infrastruktura i nerijetko imaju i semafore te
klasična križanja, imaju ograničenje do 100 km/h. Policija u
Poljskoj je također vrlo tolerantna pa vas na autocesti s
ograničenjem do 140 km/h neće kazniti ni ako vozite 150 km/h.
Prilikom vožnje Poljskom primijetili smo da ni veće brzine u
osnovi ne predstavljaju problem. Naime, klasična putna brzina za
većinu bržih vozača kreće se između 160 i 180 km/h, kamera je
malo, kao i policijskih ophodnja. Slično je u Bugarskoj, drugoj
europskoj državi u kojoj je maksimalna brzina podignuta na 140
km/h.
Sjedinjene Američke Države
Među svjetske brzinske oaze, vjerovali ili ne, spada i SAD,
preciznije Teksas. U toj saveznoj državi na snazi je ograničenje
do 85 milja na sat, oko 137 km/h, što je više nego u velikoj
većini Europe. U ostatku SAD-a nisu ni približno tako izdašni pri
postavljanju ograničenja, a na Havajima ne smijete voziti brže od
97 km/h.
Najstrože države s modernim mrežama autocesta su u Europi i
Aziji. Singapur i Makao imaju zakrčene autoceste koje uglavnom
vode kroz gusto naseljena područja pa je ograničenje 90 km/h
razumljivo. A u Latviji i Estoniji su (pre)oprezni tijekom
zime, kada maksimalnu brzinu sa 110 spuštaju na krajnjih 90
km/h.
Autoceste su projektirane za velike brzine, no u većini država te
se brzine ne smiju postizati. Ograničenja se opravdavaju
sigurnošću, no u Njemačkoj, gdje se nerijetko juri i 250 km/h,
imaju jedan od najmanjih postotaka poginulih na autocestama u
odnosu na ukupan broj vozila koja se po njima kreću, bolji nego i
u Hrvatskoj, piše portal autostart.24sata.hr.