Statistika Centra za vozila Hrvatske pokazuje kako je najveći postotni udio u ukupnom broju nedostataka utvrđen na uređajima za kočenje, uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, kotačima, pneumaticima i ovjesu
Bilo da se radi o putovanju na posao ili izletu s obitelji,
većina ljudi na dnevnoj bazi prođe svojim automobilom do 10 ili
više kilometara, pri čemu se rijetko pomišlja na ispravnost samog
vozila. Svako vozilo kompleksan je stroj sazdan od niza
mehaničkih sklopova koji djeluju zajedno i omogućuju nam da
upravljamo vozilom.
Statistika Centra za vozila Hrvatske pokazuje kako je najveći
postotni udio u ukupnom broju nedostataka utvrđen upravo na
uređajima za kočenje, uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu
signalizaciju, kotačima, pneumaticima i ovjesu, bez čije
ispravnosti nije moguća kontrola nad vozilom.
Pneumatici i ovjes vozila
Pneumatici vozila osiguravaju kontakt vozila i kolnika, a time
svaki nedostatak može dovesti do fatalnih posljedica. Primjerice
oštećenja ili ispucanost te neodgovarajući indeks nosivosti i/ili
brzine mogu dovesti do pucanja pneumatika prilikom vožnje.
Prekomjerna istrošenost pneumatika smanjuje dubinu šare, čime se
smanjuje sposobnost pneumatika da istisne vodu između sebe i
kolnika, pa se drastično povećava vjerojatnost da pneumatik počne
‘skijati’ na tankom sloju vode, odnosno da dođe do
akvaplaninga.
Kočnice
Kočnice vozila omogućavaju usporavanje i zaustavljanje vozila
djelovanjem trenja između diskova i pločica kod disk kočnica ili
bubnja i kočionih papuča kod bubanj kočnica. Kočnice su tako
jedan od najvažnijih sklopova čije zatajenje dovodi do fatalnih
posljedica. Primjerice ispucanost kočnih crijeva, napuknuća na
njihovim spojevima i prekomjerna korodiranost kočionih cijevi
prilikom naglog kočenja mogu dovesti do njihovog pucanja, uslijed
čega vozilo ostaje bez učinkovitog kočenja.
Uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu
signalizaciju
Uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju omogućuju
vozaču jasno uočavanje prepreka i položaj drugih sudionika u
prometu prilikom vožnje u uvjetima smanjene vidljivosti ili
uvjetima noćne vožnje. Iz navedenog razloga neispravnosti na
navedenim uređajima značajno pridonose smanjenju sigurnosti u
prometu.
Motor i emisije ispušnih plinova Eko-test
Ispravnost motora i emisija ispušnih plinova međusobno su
povezane. Primjerice, značajna propuštanja ulja iz motora
gomilaju se na kolniku pri čemu cesta postaje skliska, a samim
time opasna za ostale sudionike u prometu.
Navedene neispravnosti samo su dio velikog broja neispravnosti s
kojima se svakodnevno susreću nadzornici tehničke ispravnosti
vozila. Prijeđena kilometraža i prosječna starost vozila značajno
utječu na pojavu tehničkih neispravnosti. Statistika pokazuje
kako je gotovo svako četvrto vozilo tehnički neispravno.
Ako posumnjate u ispravnost svog vozila, a niste sigurni o kakvom
se kvaru radi, uvijek se možete obratiti u najbližu stanicu za
tehnički pregled vozila ili ovlaštenu servisnu radionicu gdje
ćete dobiti konkretnu informaciju. Samo je ispravno vozilo –
sigurno vozilo.