Kod uključivanja u cestu s prednošću prolaska, uoči li se pokazivač smjera na vozilu u dolasku, zaključuje se kako će taj automobil doista skrenuti
Prometna rakrižja najčešće su mjesta prometnih nesreća! Prometna
raskrižja su noćna mora ne samo vozačima, već i kandidatima za
vozače. Tko ne zna riješiti raskrižje na ispitu, nema mu pomoći,
pad zagarantiran! Prednost prolaska, zar je to takav
problem? Ma nije teoretski, da se to naučiti, međutim,
praksa je drugi par rukava.
Tu snaga klade valja i to doslovno. Moćna vozila s bjesnim
vozačima uzimaju sebi za pravo da imaju prednost prolaska. Oni
ulaze, oni prolaze, a vi ukoliko ne želite biti sudionik u
prometnoj nesreći i natezati se s osiguravajućim društvima i
popravcima, ponašajte se sukladno snazi i veličini svog
vozila. Tko kaže da na prometnicama ne postoje kaste?
Uključivanje sa sporedne na glavnu cestu na kojoj je gust promet,
također se zna poduzimati na guranje i solidarnost. Auto u auto
na glavnoj cesti, čekali bi do trećeg dana, kada bi čekali čistu
situaciju za uključivanje. S lijeva nikog s desna nikog i onda
sigurno i polako, ma kako da ne! Kako to onda većina vozača
rješava? Metodom brzi i žestoki, naglo krene pa što bude.
Računaju da će onaj u dolasku, kojem zapravo oduzimaju prednost
prolaska malo prikočiti i svi sretni.
Znate i sami kada se uključujete u cestu prednošću dužni ste kao
vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom
označena kao cesta s prednošću prolaza propustiti sva vozila koja
se kreću tom cestom! Lakše propisati nego realizirati.
Kako sud tumači tu dužnost vozača, doslovno je ‘nacrtano’ u
odluci Županijskog suda u Bjelovaru, Kž-23/2018. od 3. svibnja
2018. godine.
‘Po shvaćanju i tumačenju drugostupanjskog suda zakonski standard
dužan propustiti sva vozila za vozača znači mjeru 100%
sigurnosti uvjeriti se da svojim izlaskom na cestu s prednošću
prolaska neće ugroziti sigurnost sudionika u prometu koji se
kreću tom cestom, makar i nepropisno, naravno pod uvjetom da je
objektivno, uz mjere osobitog opreza, nepropisnost mogao
pravovremeno uočiti’.
Znači, sud traži vaše stopostotno uvjerenje da se možete
uključiti. Vozači rade svašta, ubacuju se često po sistemu
ako prođe, prođe. Međutim, ako ne prođe, krivi ste za prometnu,
piše portal revijahak.hr.
Kod uključivanja u cestu s prednošću prolaska, postoji još jedna
mala začkoljica u koju se brojni pouzdaju. Uoči li se žmigavac
kako, od milja nazivamo pokazivač smjera na vozilu u dolasku,
zaključuje se kako će taj automobil doista skrenuti, odnosno
prije skretanja kako i dolikuje toj radnji smanjiti brzinu tj.
prikočiti i skrenuti.
To je upravo vaša šansa i vi krećete, ubacujete se ispred njega.
Polažete sve nade u ‘žmigavcem’ vam obznanjenu njegovu namjeru za
skretanjem. Nade se znaju izjaloviti! Vozilo sa žmigavcem može
nastaviti kretanje, bez skretanja i udes je tu! Možda mu je
žmigavac ostao upaljen od ranijeg skretanja. Možda je nakanio
skrenuti, pa se predomislio. Takva je ljudska ćud naime,
prevrtljiva nadasve. Možda vas je čak i zlobno namamio tim
upaljenim pokazivačem smjera. Tko će ga znati? Samo da znate vaše
povjerenje u njegovu namjeru skretanja u skladu s upaljenim
pokazivačem smjera je brutalno izigrano i vi ste u problemu. Ne
vjerujte drugom vozaču ni kad žmigavce pali! Zašto?
Sudsko stajalište iz gore navedene sudske odluke kaže i da nema
mjesta povjerenju dok se posve ne uvjerite u nakane drugog
sudionika u prometu.
‘Neprihvatljivo je i stajalište žalbe da je okrivljenik postupao
po načelu povjerenja pouzdavajući se u činjenicu da su vozila na
glavnoj cesti imala upaljene desne pokazivače smjera. Ova
činjenica ne utječe na obvezu vozača koja proizlazi iz odredbe
čl. 57. st. 4. ZoSPNC i ne može biti ispričavajući razlog
pozivanjem na načelo povjerenja. Načelo povjerenja u prometu
vrijedi samo za sudionika u prometu koji postupa propisno i na
njega se ne može u konkretnom slučaju pozivati okrivljenik, koji
se trebao sa potpunom sigurnošću uvjeriti da će vozila koja daju
desni pokazivač smjera stvarno i skrenuti u desno, no okrivljenik
je u raskrižje ušao bez zaustavljanja ispred ruba kolnika gdje se
nalazila obilježena puna zaustavna crta’.
Što se ovdje ima dodati? Ljudi su kvarni, ljudi su zaboravni u
svim segmentima pa čak i kada se radi o ‘žmigavcima’. Ne
kaže se uzalud žuri polako!
Znate i sami, budete li se žurili manijakalno kršeći prometna
pravila, zaglavit ćete negdje u nekoj prometnoj nesreći. To će
vam oduzeti daleko, daleko više vremena i živaca nego propuštanje
vozila na glavnoj cesti.