Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u leru te da se isključi klima. Ako nemate malu djecu u autu uključite grijanje i ventilator namjestite na najveću brzinu
Najgore je kad nam se kvar na automobilu dogodi tijekom dužih
putovanja, s cijelom obitelji u vozilu, prtljagom i željom da se
odmorimo za godišnji odmor. O jednom od čestih problema govori
mehaničar u sustavu HAK-a, zaposlenik AMK Maksimir Ivan
Sinković:
– Jedan od čestih problema, koji se može dogoditi prilikom
putovanja ili vožnje u kolonama je pregrijavanje motora. To
se u pravilu najčešće dogodi na mjestima na kojima to najmanje
želimo, autocesti ili na nekom mjestu gdje se nemamo kamo
skloniti.
Ako se ipak nađete u takvoj situaciji evo nekoliko
savjeta. Kada kazaljka temperature uđe u crveno polje
pogrešno je odmah ugasiti motor, jer tada prestaje cirkulacija
rashladne tekućine (antifriza, motornog ulja) te se stvori visoka
temperatura, koja može dovesti do oštećenja motora. To
posebno vrijedi za turbomotore jer se turbina hladi uljem, a radi
na visokoj temperaturi, piše portal revijahak.hr.
Što učiniti?
– Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u
leru te da se isključi klima. Ako nemate malu djecu u autu
uključite grijanje i ventilator namjestite na najveću brzinu,
tako ćete značajno rashladiti motor. Ako je moguće otvoriti
poklopac motora.
Nikako ne otvarati čep rashladne tekućine, jer tekućina je pod
visokim tlakom a temperatura rashladne tekućine je visoka pa bi
kod naglog otvaranja čepa moglo doći do ozbiljnih
opeklina. U slučaju da nemate kazaljku za temperaturu i da
vam je auto zakuhao, odnosno počeo izbacivati rashladnu tekućinu,
treba odmah ugasiti motor. Zato prije svakog duljeg
putovanja treba provjeriti stanje i količinu rashladne tekućine i
nivo ulja u motoru.