Jamstva na rabljena vozila

UNOS RABLJENIH AUTOMOBILA: Što je s jamstvom, vrijedi li u Hrvatskoj?

U slučaju unosa rabljenog automobila koji je još pod jamstvom, većina se proizvođača, odnosno njihovih predstavnika u Hrvatskoj drži iste ili slične politike. Ipak, najbolje je raspitati se za konkretan model koji vas zanima, jer nekih iznimki ipak ima

Za razliku od hrvatskog tržišta novih automobila, koje je
ove godine zabilježilo jasan pad u odnosu na prethodnu, potražnja
za rabljenima i dalje je prilično velika. Dobar dio prometa
pritom se odnosi na nekoliko godina stare automobile iz unosa, a
kako se za njih kao relativno povoljan način dolaska do
vozila odlučuje sve veći broj naših vozača, mnogi od njih pitaju
se kolika su njihova prava i mogućnosti, piše portal revijahak.hr.

Primjerice, vrijedi li jamstvo koje je vrijedilo u Njemačkoj,
Italiji ili negdje drugdje unutar Europske unije i nakon što se
vozilo uveze i prebaci na naše pločice te treba li za to nešto
posebno učiniti ili prijaviti. Pitanja je
mnogo što, naravno, i ne čudi jer se iza svakoga
od njih, ovisno o odgovoru, mogu kriti novi troškovi koje svi,
dakako, želimo izbjeći. Zbog toga smo se za pomoć obratili
zastupnicima nekih od najzastupljenijih marki automobila u
Hrvatskoj.

Audi, Seat, Škoda i Volkswagen

Na pitanje pod kojim uvjetima se opće jamstvo može ostvariti u
Hrvatskoj ako čovjek, primjerice, iz Njemačke doveze
godinu dana star auto i prenosi li se i u tom slučaju
automatski opće jamstvo na sljedećeg vlasnika, iz tvrtke Porsche
Croatia dobili smo odgovor da sva vozila marke Volkswagen, Audi,
Seat i Škoda imaju dvije godine tvorničkog jamstva od datuma
isporuke vozila te da je to jamstvo vezano za vozilo i vrijedi
jednako u Hrvatskoj i Njemačkoj, bez obzira na to gdje
je vozilo kupljeno ili izvezeno/uvezeno te da se stoga može
reći da se jamstvo automatski prenosi na novog vlasnika.

Odgovor na upit nastavlja li novi vlasnik pritom nakon unosa samo
održavati vozilo u ovlaštenom servisu ili prije toga nešto treba
napraviti, odnosno prijaviti, nadalje, glasi: ‘Sva
vozila zadržavaju pravo na jamstvo ako se svi redoviti
servisni radovi obavljaju sukladno naputcima i smjernicama
proizvođača u predviđenom razdoblju ili nakon predviđenog
prijeđenog broja kilometara, ovisno što prije nastupi, sukladno
planu održavanja vozila’.

U slučajevima ako je taj prvi kupac u Njemačkoj uzeo i neko
dodatno jamstvo, primjerice produljeno, ili mu dio konkretnog
jamstva pokriva dealer, a ne tvornica, u Hrvatskoj će nastaviti
vrijediti samo tvorničko jamstvo. Jamstva trgovaca ili drugih
uvoznika nije moguće priznavati, iako treba napomenuti da je
moguće da vozilo ima i produljeno
jamstvo proizvođača koje,naravno, nastavlja
vrijediti i u Hrvatskoj.

Ali na pitanje može li kupac u Hrvatskoj nadoplatiti samo za
produljenje jamstva, odgovor je jasan: ‘Kupci vozila iz
Njemačke ne mogu nadoplatiti produljenje jamstva u
Hrvatskoj’

I na kraju, treba napomenuti da sve navedeno vrijedi za sve
modele navedenih proizvođača. Što se električnih, odnosno
hibridnih vozila tiče, tvorničko jamstvo na visokonaponsku
bateriju iznosi osam godina ili 160.000 kilometara.

Dacia i Renault

Sličnu politiku prema jamstvima na uvezena rabljena vozila ima i
tvrtka Renault Hrvatska,odnosno marke Renault i  Dacia.
Odgovor na prvo pitanje i ovdje kaže da je tvorničko jamstvo za
vozilo isporučeno unutar Europe vezano za automobil, a ne za
osobu, odnosno vlasnika vozila, te ono vrijedi i u
Republici Hrvatskoj, dakako pod uvjetom da su zadovoljeni svi
uvjeti tog jamstva.

Nakon unosa, nadalje, ni ovdje nisu potrebni nikakvi dodatni
koraci od strane vlasnika vozila osim pravilnog održavanja vozila
u intervalu i opsegu sukladno preporuci proizvođača, pa se
preporučuje dodatna provjera s predstavnikom proizvođača i
prilagodba programu održavanja.

Odgovor na pitanje vezano uz eventualno dodatno
jamstvo, poručuju iz Renault Hrvatska, ovisi isključivo o
vrsti produljenog jamstva (proizvođač ili lokalni proizvod) i
uvjetima koji su definirani u istom, a korisno je znati da
Renault/Dacia vlasnik vozila može nadoplatiti produljeno jamstvo
do 12 mjeseci starosti vozila. Sve gore navedeno odnosi se
na sva vozila Dacia/Renault, bez obzira na pogon.

Citroen i Peugeot

Jamstvo na unesena rabljena vozila nastavlja vrijediti i za
vozila PSA Peugeot Citroena, uz uvjet da se poštuju odredbe iz
servisne i jamstvene knjižice. Osim toga, novi vlasnik ni ovdje
nije dužan ništa posebno napraviti niti prijaviti. Na pitanje što
je sa slučajevima ako je taj prvi kupac u inozemstvu uzeo i neko
dodatno jamstvo ili dio konkretnog jamstva pokriva dealer u
kojemu jevozilo nabavljeno te koliki dio jamstva u tom slučaju
nastavlja vrijediti u Hrvatskoj odgovor glasi:
‘U Hrvatskoj vrijedi isključivo tvorničko jamstvo, prema
gore navedenom, i proizvođačevo produljeno jamstvo, sukladno
uvjetima ugovora u zemlji u kojoj je produljeno jamstvo kupljeno
i aktivirano’
. U Hrvatskoj, dakle, produljeno jamstvo nije
moguće kupiti za vozila iz inozemstva.

Izuzetak od navedenoga, zanimljivo je, ovdje ipak postoji, jer su
pravila drugačija za neke električne modele na kojima izvan
zemalja u kojima se prodaju kao novi ne vrijedi garancija
(E-Mehari). Za većinu modela, međutim, vrijedi sve navedeno.

Dakle, u slučaju unosa rabljenog automobila koji je još pod
jamstvom najbolje je raspitati se za konkretan model.
Vjerojatnost je manja, ali možda je baš vaš izabrani primjerak
izuzetak od ovdje navedenih pravila.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije