Mnogi se pitaju kolika je zapravo tolerancija postavljenih prometnih kamera na teritoriju Lijepe Naše. Sve ih se više postavlja na našim prometnicama a, ovisno o poziciji na kojima se one nalaze službenici policijskih uprava na čijemu su području podešavaju granične vrijednost brzine u svakom uređaju
Slično kao i kod policijskih ručnih radara postoji mogućnost
pogreške i u montažnim kamerama. Zato nijedna kamera ne smije, za
brzine do 100 km/h, imati mjernu pogrešku veću od + i – 3 km/h, a
iznad spomenute brzine 100 km/h ni veću ni manju od 3 posto, piše
portal oryx-asistencija.hr.
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine vozila u
cestovnome prometu kaže da sigurnosna razlika kod mjerenja brzine
do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine iznad 100 km/h iznosi 10
posto odstupanja.
Kada kamera zabilježi brzinu mjerodavna je ona koja se dobije
tako da se od izmjerene vrijednosti odbije vrijednost sigurnosne
razlike kako bi se ispravila pogreška mjerača brzine. Spomenimo
kako se ovakav ili sličan sustav koristi u mnogim europskim
državama.
Zakonom o sigurnosti prometa na cestama definirano je da se
kažnjava brzina do 10 km/h veća od ograničenja u naseljenim
mjestima, a na cestama izvan naselja kažanjava se brzina veća od
10 do 30 km/h.
U nas postoje dva različita proizvođača i to GATSO t-Serija RT4 i
Simicon M-2. Riječ je o uređajima koji istovremeno mjere
brzinu 32 vozila koja se nalaze u istom kadru. Osim toga u isto
vrijeme prate dvije prometne trake u dolasku i dvije u odlasku, a
imaju mogućnost očitavanja registarskih oznaka.
Početkom ove godine u Hrvatskoj je bilo ‘samo’ 62 kućišta u
koja se izmjenjuje 28 kamera, a uskoro se može očekivati još 59
kamera u 122 kućišta. S obzirom na to da su kamere sofisticirane
i napredne jasno je da mnogo koštaju.
Prosječna cijena jedne kamere koja se ove godine postavlja u
Hrvatskoj je oko 335 tisuća kuna! Ukupna cijena za opremanje
hrvatskih prometnica novim kamerama za ovu godinu iznosi gotovo
24 milijuna kuna.