Sigurnost na cestama

VOZILO VRIJEDNO 6 MILIJUNA KUNA: Pri brzini od 100 km na sat laseri će provjeravati svaki milimetar ceste

Hrvatske ceste nabavljaju specijalno vozilo vrijedno šest milijuna kuna u koje će biti ugrađena najmodernija tehnologija za inspekciju cestovne mreže

Hrvatske ceste nabavljaju specijalno vozilo, vrijedno čak šest
milijuna kuna, u koje će biti ugrađena najmodernija tehnologija
za inspekciju cestovne mreže. Laseri na vozilu tako će,
primjerice, pri brzini većoj i od 100 kilometara na sat moći
provjeravati svaki milimetar kolnika.

Najvrednija je oprema

U HC-u objašnjavaju da je vrijednost samog vozila u ukupnoj
vrijednosti sustava manja od 10 posto te da je najvredniji njegov
dio oprema koju je potrebno ugraditi na i u vozilo. Niz je to
uređaja koji se mogu modularno kombinirati u sustav vozila za
potpuno snimanje stanja kolnika i cestovne infrastrukture. To su
laserski profileri, sustav za automatsku detekciju pukotina,
videosustav, sustav za ispitivanje cestovne geometrije, GPS
sustav i računalna oprema.

Tom će opremom vozilo, doznajemo u HC-u, prikupljati podatke o
ravnosti kolnika, longitudinalnim i transverzalnim profilima,
kolotrazima, makroteksturi, udaljenosti i geometriji. Digitalnim
snimanjem detektirat će se pukotine i neregularnosti u okolišu
kolničke konstrukcije, a sve će se to obavljati uz precizno GPS
lociranje. Svi tako prikupljeni podaci koristit će se kao
podloga, objašnjavaju u Cestama, za kvalitetniju sanaciju opasnih
mjesta. A mogućnosti sustava bit će impresivne.

Tako u Cestama otkrivaju da će se laserski profiler na vozilu
sastojati od najmanje dva lasera koji će i pri brzinama većima od
100 km/h imati rezoluciju uzorkovanja uzdužnog profila do jednog
milimetra, a preciznost vertikalnog mjerenja do 0,05 mm. Pri
vožnji od 100 km/h sustav za automatsku detekciju pukotina, koji
će se sastojati od najmanje dva lasera, imat će preciznost
mjerenja pukotina do plus/minus 1 mm, a pritom će se mjeriti
pukotine na cijelom prometnom traku. U HC-u ističu da će vozilo
imati i integrirani sustav zaštite pješaka koji će nakon što
detektira pješaka automatski isključiti laser.

GPS sustav, pak, imat će preciznost horizontalnog pozicioniranja
plus/minus 10 mm, a vertikalnog do plus/minus 15 mm. U Cestama
napominju da će se podaci prikupljati automatski čak i u
tunelima, gdje nije moguće primijeniti klasične metode ili su
jako skupe. Unutarnji prostor vozila služit će pak kao svojevrsni
pokretni ured. S obzirom na to da će vozilo moći sve te zadatke
obavljati i pri brzinama većim od 100 km/h, u HC-u ističu da sam
proces snimanja neće imati negativan utjecaj na protočnost
prometa.

Sredstva iz EU fondova

Specijalno vozilo nabavlja se u sklopu projekta ‘Sanacije opasnih
mjesta na državnim cestama’, koji se sufinancira sredstvima iz
Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, kojim će se
sanirati ukupno 23 opasna mjesta diljem Hrvatske. Ukupna
procijenjena vrijednost projekta, koji se provodi u sklopu
ulaganja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u razvoj
prometne infrastrukture, veća je od 68 milijuna kuna, a
bespovratna sredstva za HC iznose 55,4 milijuna kuna.

Kako se u EU i Hrvatskoj sve veći naglasak stavlja na proaktivne
mjere kojima je cilj detekcija lokacija ili dionica na kojima
postoji potencijalni rizik nastanka prometnih nesreća, u HC-u
ističu da će podaci prikupljeni specijalnim vozilom poslužiti i
za provedbu upravo takvih mjera, neovisno o tome što na pojedinim
lokacijama ili dionicama nije bilo prometnih nesreća.

Na natječaj HC-a za nabavu specijalnog vozila stigla je jedna
ponuda, tvrtke Ro tehnologija, od 5,985 milijuna kuna.
Procijenjena je vrijednost te nabave šest milijuna kuna.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije