Još prije desetak godina autoradio se naplaćivao s popisa opcija, a danas je dio standardne opreme
Autoradio se danas podrazumijeva u automobilu, baš kao što je to
ventilacija ili prednji elektropodizači. Ako ga auto nije imao u
standardnoj opremi naknadna ugradnja nije bila problem.
Tipizirani DIN otvori i dostupnost učinili su glazbu u automobilu
najuobičajenijom dodatnom opremom.
No, u povijesti nije sve išlo tako glatko. Prvi autoradio
ponudila je tvrtka Galvin Manufacturing Corporation, i to po
cijeni od oko 130 dolara. Tek da znate, u to je vrijeme novi Ford
Modela A stajao oko 545 dolara. Da je ta 1930. godina izuzetno
bitna u povijesti autoindustrije, ali i potrošačke elektronike
bit će vam jasno kada kažemo da se prvi autoradio
komercijalizirao pod imenom Motorola.
Prvi europski autoradio predstavila je tvrtka Blaupunkt 1932.
godine na autosalonu u Berlinu, a stajao je gotovo trećinu cijene
automobila. Stoga ne čudi što je proizveden u svega nekoliko
stotina primjeraka.
Masovna popularizacija radija u automobilima kreće 1952. godine
kada Blaupunkt predstavlja prvi FM radio. Godinu dana kasnije
stiže slavni Becker Mexico, prvi premium autoradio i prvi radio s
automatskim traženjem stanica. Već 1959. godine Blaupunkt je
proizveo milijunti primjerak.
Kako piše portal index.hr, autoradio je standardno u aute
počeo prvi ugrađivati američki Crossley Motors 1933. godine, dok
je prvi auto s audiosustavom dimenzijama sličnim današnjem bio
Chrysler iz 1956. godine.