Državne subvencije

DRŽAVNI POTICAJI OD 70.000 KUNA Više ih neće dijeliti samo najbržima

Fond za zaštitu okoliša još uvijek razmatra modele sufinanciranja, no zbog neefikasnosti odustaje se od odobravanja poticaja prema redoslijedu prijave

I ove će godine Fond za zaštitu okoliša sufinancirati kupnju
ekoloških vozila, no još se ne zna točno kada će biti raspisan
javni poziv, kao ni kakva će biti procedura te koliki će biti
iznosi poticaja. Od Fonda smo dobili prilično općenit službeni
odgovor.

– Iz dosadašnjih iskustava, kao i iz dijaloga s raznim dionicima
koji su vezani za navedenu tematiku, sigurni smo kako će se
veliki interes za električna vozila nastaviti i u ovoj godini.
Fond svakako s programom sufinanciranja planira nastaviti u
drugom kvartalu 2021., no u ovom trenutku ne možemo potvrditi
ciljani datum objave kao ni detalje provedbe s obzirom da su isti
još u razradi. Cilj nam je program optimizirati sukladno
dostupnim budžetima, nacionalnim ciljevima te potrebama građana i
tvrtki pa u tom pogledu razmatramo optimalne modele
sufinanciranja – kažu u Fondu.

No, neslužbeno smo doznali da će iznosi poticaja biti otprilike
isti kao i prošle godine, što znači da zainteresirani građani i
tvrtke mogu očekivati poticaje za električne automobile u iznosu
od 70.000 kuna, 40.000 kuna za plug-in hibride, 20.000 za
električne četverocikle, motocikle i mopede. Sve to uz
ograničenje iznosa poticaja do 40% od prodajne cijene vozila.

Druga bitna stvar jest da se ove godine zaista odustaje od
‘najbržeg prsta’, odnosno sustava prema kojem su se od 2014.
godine poticaji dijelili onima koji su se prijavili prvi, što je
posljednjih godina otkada se prijave primaju isključivo online
dovelo do toga da se proračun od 44 milijuna kuna
‘potroši’ za svega dvije minute. Jedini uvjet je dosad bio
predaja ponude za kupnju vozila (koja je neobvezujuća), a
odobrena sredstva oni koji su bili dovoljno brzi – pa su im
odobrena – mogli su konzumirati u roku od godine dana i upravo
zbog toga dolazi do problema. Kako za trgovce koji ni godinu dana
nakon provedenog javnog poziva ne znaju hoće li građanin ili
tvrtka kojoj su odobreni poticaji doista kupiti vozilo, tako i za
građane koji nisu bili među najbržima i nije im odobren poticaj.

Da nešto ozbiljno ne štima u ovakvom sustavu dokazuje podatak da
je samo 59% odobrenih sredstava doista i isplaćeno. Dakle,
osigurani novac ostaje neiskorišten, a oni koji nisu bili
dovoljno brzi, a zaista bi kupili ekološki automobil i koristili
sufinanciranje ne mogu do poticaja. Zbog toga su, izgleda, u
Fondu napokon odlučili izmijeniti takav sustav na koji svi imaju
prigovore, a ne ispunjava ni osnovnu svrhu u smislu
iskorištavanja osiguranog novca za sufinanciranje ekoloških
vozila. No, na koji će način to napraviti, još se razmatra.

– Već smo u više navrata predložili da prijave u sustav rade naši
ovlašteni koncesionari na temelju ne samo izdanih ponuda nego i
uplaćenih predujmova u nekom razumnom roku koji je manji od
godine dana te da nam Fond svima pruži vrlo brze povratne
informacije (umjesto da mjesecima čekamo na njih). Na taj ćemo
način točno znati koliko je zaista kupaca zainteresiranih za
kupnju i u skladu s time možemo planirati količine vozila u
proizvodnji. Nadalje, zalažemo se i za to da se ukupna količina
novca raspodijeli na drukčiji način tj. da iznosi po pojedinom
autu budu niži kako bi veći broj ljudi mogao aplicirati za
subvenciju. I, što je još važnije, tražimo da se neiskorištene
subvencije bez minimalne uplaćene kapare unutar 6 mjeseci ponište
da bi se onda mogućnost ponovne aplikacije za subvencije mogla
ponuditi onima koji ih inicijalno nisu uspjeli dobiti – predlažu
u hrvatskom zastupništvu Renaulta, marke za čije su električne
automobile lani građani i tvrtke najviše aplicirali za dobivanje
poticaja.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije