Porastao je broj kvarova na akumulatorima i to s 41.8 posto 2019. godine na čak 46.3 posto 2020. godine
Svaki autoklub ima svoje statistike, ali zbog ogromnog volumena
vozila i prometa, statistika Njemačkog autokluba (ADAC) radi se
na najvećem uzorku, a i usporediva je s našim uvjetima jer su i
modeli automobila na našim tržištima isti. Prvo, obrađeno je čak
3.386 milijuna kvarova u 2020. godini, što je fascinantan
podatak. Njemačka je završila u lockdownu u proljeće 2020.
godine, vozilo se i manje pa je ADAC zabilježio pad od 10 posto u
broju intervencija u odnosu na 2019. godinu.
Jedno upozorenje i za naše vozače. Porastao je broj kvarova na
akumulatorima i to s 41.8 posto 2019. godine na čak 46.3 posto
2020. godine. Stajanje na parkiralištima koje se mjerilo u
tjednima negativno je utjecalo na akumulatore koji su se
ispraznili. U ADAC-u bilježe posebno visok broj tih intervencija
u travnju, nekoliko tjedana nakon lockdowna. ADAC je napravio i
statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godine. U
obzir nisu uzimani problemi poput krivo natočenog goriva ili
praznog spremnika za gorivo jer su za njih odgovorni vozači.
U ADAC-u ističu da su ocjene samo smjernice. Neslavno prvo mjesto
po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase:
10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila. Treba
spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali sa starijim
modelima mnogo je problema. Najčešće greške – osim akumulatora –
odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i
svjećice.
Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svjećice,
neispravne brave za paljenje također su u više navrata odgovorne
za kvarove. U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali
natprosječno često u praktički svim godinama gradnje – glavni su
uzroci recirkulacija ispušnih plinova ili ubrizgavanje AdBluea.
Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je
zastrašujuće loše s velikom potrošnjom akumulatora. Opel
Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali
su dosta probleme. Kangoo je imao problema s električnom
energijom u vozilu. Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema
ozbiljnije probleme. A3, A4, A5, Q3 i Q5 su iznimno pouzdani. Kod
BMW-a serije 1, 2, 3, 4, X1, X3 te Mini su iznimno
pouzdani.
Odmah iza, s malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A,
CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK. U vozilima je često bila
neispravna brava za paljenje ili alternator.
Pozitivna iznenađenja su mali automobili Fiat Punto i Dacia
Sandero. S Puntom je zapanjujuće da su i stari primjerci
(godina proizvodnje 2011. – 2013.) imali malo kvarova. A Dacia
Sandero dokazuje da jeftino ne znači i loše te je vrlo
kvalitetna.
Noviji modeli Volkswagena Golf su dobri, ali starija godišta već
imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od
konkurenta u kompaktnoj klasi.
ADAC je pripremio o statistiku za električne automobila i ovdje
je, naravno, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju
biste pomislili. Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji,
čak 54 posto. Ona osigurava otvaranje vrata i aktiviranje glavnog
baterijskog sustava. Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u
Porsche Taycanu 800-voltna), električni motor i sustav punjenja
zasad čine samo 4.4 posto kvarova. No, ova tehnologija je tek u
povojima i vidjet ćemo koliko će pouzdana biti kad današnji
automobili napune deset godina.
Detaljne tablice kvarljivosti vozila možete pogledati klikom
na portal revijahak.hr.