Stvaranje hitnog koridora propisano je i Zakonom o sigurnosti prometa na cestama
Prije četiri godine Hrvatske autoceste zajedno su s
Ministarstvom unutarnjih poslova RH, Hrvatskog zavoda za
hitnu medicinu, Hrvatskog autokluba te Hrvatske vatrogasne
zajednice predstavile kampanju Hitni koridor spašava život.
Zahvaljujući medijima kampanja je polučila snažan odjek u
javnosti te su se svi vozači u incidentnim situacijama ponašali
po protokolu, piše portal revijahak.hr.
Prije dvije godine promet je značajno bio u padu zbog
pandemije, a samim time bila je i manja potreba za
intervencijama hitnih službi. Međutim, unazad tjedan dana
svjedočimo intenzivnom povećanju prometa na našim autocestama, a
što u konačnici rezultira i povećanjem broja prometnih nesreća.
Nažalost, primijetili smo da su vozači zanemarili ili zaboravili
pravilo formiranja hitnog koridora.
Podsjetili bi vozače, da bi interventna vozila brzo i sigurno
stigla do mjesta nesreće te mogli pomoći unesrećenima, a time u
većini slučajeva i spasiti nečiji život, potrebno je omogućiti
njihov što brži i sigurniji prolazak formiranjem tzv. hitnog
koridora na način da se vozila koja se nalaze u desnoj traci
pomaknu što više udesno, a vozila koja se nalaze u lijevoj traci
što više ulijevo.
Stvaranje hitnog koridora propisano je i Zakonom o sigurnosti
prometa na cestama, čl. 152. Na žalost, ovo pravilo u praksi
funkcionira samo ako se svi vozači pridržavaju i dopuštaju
interventnim vozilima neometan prolaz do mjesta nesreće.
Prednosti Hitnog koridora
– Jasna i jednostavna pravila ponašanja vozača,
– Brz prolazak interventnih vozila do mjesta nesreće,
– Brzo pružanje pomoći unesrećenima u okviru zlatnog sata,
– Povećanje šanse za preživljavanje žrtava nesreće veće od 85%
posto,
– Prepoznatljivo pravilo ponašanja kao i u drugim europskim
zemljama Slovenija, Austrija, Njemačka…
Pridržavanje obveze o formiranju Hitnog koridora za vozača mali
je pomak lijevo ili desno, dok je za unesrećenog koridor prema
životu.