Nebitno je radi li se o bijelom ili crnom vozilu - stručnjaci ADAC-a nisu utvrdili nikakvu bitniju razliku u razvoju topline ovisno o boji automobila
Ljeti automobil brzo postaje pećnica – s temperaturama do 60
Celzijevih stupnjeva. Je li bitno blago otvoriti prozore dok
automobil stoji? Ima li boja automobila utjecaj na nakupljanje
vrućine u automobilu? Pomažu li zatamnjena stakla? Njemački
autoklub (ADAC) dao je odgovore na ova pitanja.
Čak i malo otvoreni prozori ne čine razliku kada automobili
stoje. Pregled identičnih vozila s otvorenim prozorima na
vanjskoj temperaturi od 28 stupnjeva rezultirao je gotovo istom
rezultatu: u vrlo kratkom vremenu temperatura u vozilu dosegnula
je prijeteće razine. Ako su prozori ostali zatvoreni, izmjereno
je 38 stupnjeva nakon deset minuta, pa čak i 45 stupnjeva nakon
20 minuta. Ako su dva prozora bila malo otvorena, vrijednosti su
i dalje dosezale 36 i 42 Celzijeva stupnja (nakon deset, odnosno
20 minuta). Nakon sat vremena na žarkom suncu temperatura se
popela znatno iznad 50 stupnjeva.
Nebitno je radi li se o bijelom ili crnom vozilu – stručnjaci
ADAC-a nisu utvrdili nikakvu bitniju razliku u razvoju topline
ovisno o boji automobila. Termoizolacijska stakla ili zatamnjeni
prozori imaju mali učinak. To je zato što područja prozora imaju
veliku površinu. Njihova veličina, upadni kut sunca i boja
unutrašnjosti snažno utječu na grijanje, prenosi portal revijahak.hr.
Mnogi vozači vjeruju da su dobro zaštićeni od UV zračenja iza
prozora automobila. To je samo djelomično točno. Prednji prozor
štiti od UV-A i UV-B zračenja što je više moguće – bočni prozori,
međutim, propuštaju UV-A zračenje, što može uzrokovati prerano
starenje kože i, u najgorem slučaju, rak kože.