Elektrifikacija voznog parka

ŠTO ĆEMO VOZITI ZA NEKOLIKO GODINA? Samo bogati kupuju električne automobile u Europskoj uniji

Električni automobili i plug-in hibridi imaju skromne udjele u najsiromašnijim državama Europske unije

Europska unija zabranjuje dizelaše i benzince, a ključno je
pitanje što ćemo mi voziti? Ne mi kao Europska unija nego mi kao
države u kojima standard nije visok kao u Švedskoj ili
Nizozemskoj. Kupiti električni automobil po današnjim cijenama
mnogima bi ispraznio novčanike i razvukao široki osmijeh na lice
direktorima banaka od kojih biste uzimali dugoročne kredite, piše
portal revijahak.hr.

Velike razlike u prodaji električnih automobila i plug in hibrida
na području EU-a prate razliku u životnom standardu među
zemljama, pokazalo je novo istraživanje koje je provela ACEA
(Udruženje proizvođača automobila u Europi), koja je promatrala
udio automobila na punjenje u ukupnoj prodaji automobila. ACEA je
udruženje proizvođača automobila u Europi. Električni automobili
i plug-in hibirdi činili su 10,5 posto svih novih automobila
prodanih na području EU-a prošle godine. Istodobno, njihov udio
je bio manji od tri posto u 10 zemalja članica.

Analiza ACEA pokazuje da postoji izravna veza između potražnje
potrošača za elektrificiranim automobilima i bruto nacionalnog
proizvoda (BDP) zemlje po stanovniku. To ukazuje da je cijena
važan čimbenik. Značajna iznimka je samo Portugal, gdje je
tržišni udio električnih automobila i plug in hibrida dosegao
13,6 posto u 2020. godini, unatoč činjenici da je ta zemlja jedna
od onih s relativno niskim prosječnim prihodom. U gotovo svim
ostalim zemljama automobili s punjivim baterijama uglavnom su
skuplji od sličnih automobila na benzin i dizel.

Zemlje s najvećim brojem električnih i plug in
vozila i BDP po stanovniku 2020. godine:

1. Švedska –  postotak električnih i plug in hibrida 32.2%,
BDP po stanovniku 45.610 eura
2. Nizozemska – postotak električnih i plug in hibrida
25%, BDP po stanovniku 45.790 eura
3. Finska – postotak električnih i plug in hibrida
18.1%, BDP po stanovniku 42.940 eura.

Zemlje s najmanjim udjelom električnih i plug in vozila i
BDP po stanovniku 2020. godine:

1. Cipar – Postotak električnih i plug in hibrida 0.5%, BDP po
stanovniku 23.580 eura

2. Litva – Postotak električnih i plug in hibrida 1.1%, BDP po
stanovniku 17.460 eura

3. Estonia – Postotak električnih i plug in hibrida 1.8%, BDP po
stanovniku 20.440 eura

Pri samom dnu na četvrtom mjestu je Hrvatska s postotkom
električnih i plug in vozila od samo 1.9% i BDP-om po stanovniku
od 12.130 eura. Uz to, pet zemalja s najslabijom potražnjom za
takvim automobilima također ima vrlo malo punionica, od kojih
svaka ima samo jedan posto udjela u EU. Dodajmo i da Norveška
nije bila uključena u studiju i da je netipična na nekoliko
načina kao zemlja s najvišim BDP-om i istodobno pristupačnim
cijenama električnih i plug-in hibirda automobila zahvaljujući
brojnim poreznim izuzećima.

Ako želi električnu mobilnost za sve pred Europskom unijom i
proizvođačima automobila je veliki posao – učiniti električne
automobile povoljnijima… Zasad su, uglavnom, igračke za imućne.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije