Čak i kad je u automobilu 27 stupnjeva, za upravljačem postaje stresno. Povećavaju se tjelesna temperatura i puls
S visokim temperaturama vozači će tražiti osvježenje u kabini
vozila, ali nemojte pretjerivati. Nijedan ekstrem nije dobar, ni
previsoka temperatura, a ni preniska. Ako je vani 30 stupnjeva,
nemojte klima-uređaj namjestiti na, na primjer, 17 stupnjeva. To
nije zdravo i dobro, pogotovo kada nakon duge vožnje izađete van
u tropske uvjete. Njemački autoklub ADAC obično preporučuje
temperature između 22 i 25 stupnjeva. Tako ćete u vožnji ostati
fokusirani.
Ako je vanjska temperatura vrlo visoka, nakupljenu toplinu prvo
je potrebno ukloniti prije početka vožnje – treba otvoriti vrata
i prozore. Prilikom vožnje, svi prozori i postojeći krovni otvor
ostaju otvoreni nekoliko stotina metara. Zatim uključite
klima-uređaj nakon zatvaranja. Prvo se treba hladiti nekoliko
minuta u načinu recirkulacije zraka jer će tako proces hlađenja
biti brži. Zrak ne usmjeravajte u glavu ili tijelo jer to može
dovesti do upale sluznice. Usmjerite puhanje na vjetrobransko
staklo. Potrošnja goriva s uključenom klimom raste do jedne litre
goriva na 100 kilometara, piše portal revijahak.hr.
No, nemojte štedjeti. Čak i kad je u automobilu 27 stupnjeva, za
upravljačem postaje stresno. Povećavaju se tjelesna temperatura i
puls. To smanjuje sposobnost koncentracije i reagiranja. Ako
temperatura poraste s 25 na 35 stupnjeva, rizik od
nesreća povećava se za 20 posto. Tako bi bilo kao da vozite
s 0,5 promila alkohola za volanom.