Nakon oštrog zaustavljanja dignite nogu s kočnice

ODRŽAVANJE VOZILA Kako možemo pogriješiti s upotrebom kočnica i skratiti im radni vijek?

Ne štedite na kočnicama i njihovom održavanju jer je u pitanju vaša sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu

Vozite na autocesti 130-140 km/h, prisiljeni ste naglo zakočiti
gotovo do zaustavljanja i tako, u nekoliko navrata… Što se događa
s kočnicama, hoće li se uslijed opterećenja deformirati diskovi?
Pitali smo HAK-ovog tehničkog savjetnika Marina
Moravu.

– Moguće je i navedeni problem se ponekad događa kod kočnica koje
su kupljene kao aftermarket dijelovi pa je tu u pitanju
isključivo kvaliteta materijala i najčešće će ovi dijelovi biti
dobri na vozilu za uvijete gradske vožnje i vozila koja se
koriste na kratkim relacijama. Problemi neće nastati do nekog
ekstremnijeg kočenja s vozilom kao što je navedeni primjer na
autocesti.

Ne činite ovo u vožnji:
– Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja zaustaviti se s vozilom i
držati pritisnutu kočnicu. Moguće je da će se zagrijani disk
deformirati, jer je on manje površinske tvrdoće i skloniji da se
u njega utisnu disk pločice držanjem pritisnute kočnice.
Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj
površini.
–  Prolazak s jako zagrijanim diskovima kroz dublje
lokve vode na kolniku ili odlazak u autopraonicu može rezultirati
naglim hlađenjem diskova što može povući za sobom i deformiranje
diskova.

Neki primjeri neadekvatne brige o
kočnicama:

– Korištenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmjerenu
širinu radnih kočionih površina diska te korištenje istrošenih
diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje
loše rezultate. Diskove je najbolje zamijeniti uvijek zajedno s
pločicama.
– Loša priprema i čišćenje glavnina ležajeva površine na koju se
montira disk te loše čišćenje vodilica disk pločica i same
čeljusti.
– Puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je
zapravo trebalo zamijeniti ili servisirati.
– Ugrađivanje dijelova koje često kupuju vlasnici vozila i donose
u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često odabiru
najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.

Kako piše portal revijahak.hr, svakako je preporuka koristiti
dijelove koji imaju oznaku izvornosti, oznaku homologacije, i
oznaku OEM kvalitete. Također je preporuka ako sami nabavljamo
dio savjetovati se s trgovcem ili servisom hoće li  kupljeni
dio zadovoljiti zahtjeve u kojima se vozilo nalazi. Proizvodi
niske cijene su uglavnom za manje zahtjeve kod kočenja (gradska
vožnja) i za vozila koja ne putuju na dugim udaljenostima.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije